Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28492
Назва: Формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки
Автори: Антонюк, Володимир Зіновійович
Бартків, Оксана Степанівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Антонюк, В., Бартків, О. (2025). Формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки. Acta Paedagogiсa Volynienses, 1, 16–23, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.2
Журнал/збірник: Acta Paedagogiсa Volynienses
Випуск/№ : 1
Дата публікації: січ-2025
Дата внесення: 19-вер-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.2
УДК: 378-001.89:373.2.091.12.011.3-051
Теми: дослідницька діяльність
інформальна освіта
дослідницькі уміння
навчально-дослідницька діяльність
науково-дослідна робота
Діапазон сторінок: 16–23
Короткий огляд (реферат): У ході наукового пошуку дослідницькі уміння розглядаємо як здатність і готовність особистості на основі здобутих знань здійснювати дослідницьку діяльність з чітким розумінням її мети, умов, засобів діяльності задля вивчення певних явищ, процесів, фактів і ін.; як здатність свідомо оперувати розумовими логічними операціями аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння і ін. для здійснення розумових і дослідницьких дій щодо пошуку невідо-мих знань. Визначено, що дослідницькі уміння формуються в дослідницькій діяльності.Проаналізовано теоретико-практичні аспекти формування дослідницьких умінь здобувачів другого (магіс-терського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. На основі здійсненого аналізу Професійного стандарту вихователя закладу дошкільної освіти та ОПП підготов-ки фахівця –магістра дошкільної освіти визначено необхідність і важливість формування в майбутніх виховате-лів дослідницьких умінь як складової дослідницької компетентності. Охарактеризовано групи дослідницьких умінь, а саме: аналітико-синтетичні проєктувально-діагностичні, проєктувально-алгоритмічні та оцінно-критеріальні.Формування дослідницьких умінь здобувачів освіти може здійснюватися в ході вивчення освітніх компонентів (навчально-дослідницька діяльність) та проаналізовано ОК «Методика науково-педагогічних досліджень» і перед-дипломну (науково-дослідну) практику, які містить значний потенціал у формуванні дослідницьких умінь магістрів. Встановлено, що під час науково-дослідної роботи дослідницькі уміння формуються за умови участі здобува-чів освіти в наукових проблемних групах, гуртках, конкурсах, семінарах, олімпіадах і ін. Підкреслено важливу роль інформальної освіти в удосконаленні дослідницьких умінь майбутніх вихователів.Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико-практичних аспектів формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28492
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4587.pdf379,21 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.