Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28464
Title: | Мультимодальність англомовного пісенного дискурсу (на матеріалі відеокліпів гурту “SADE”) |
Authors: | Шикіна, Наталія Сергіївна |
Affiliation: | Кафедра практики англійської мови 035 Філологія (Германські мови та літератури (переклад включно), перша - англійська) |
Bibliographic description (Ukraine): | Шикіна Н. С. Мультимодальність англомовного пісенного дискурсу (на матеріалі відеокліпів гурту “SADE”) : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 Філологія (Мова і література (англійська). Переклад / наук. керівник Н. В. Єфремова ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2024. 112 с. |
Issue Date: | 2024 |
Date of entry: | 12-Sep-2025 |
Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Country (code): | UA |
Supervisor: | Єфремова, Наталія Володимирівна |
Keywords: | мультимодальна лінгвістика модус концептуальна метафора пісенний дискурс смислотворення |
Abstract: | Розвідка присвячена вивченню мультимодальних засобів у англомовному пісенному наративі. Метою дослідження є виявлення особливостей інтеграції модусів у пісенному дискурсу британського гурту “Sade”. Зокрема, дослідження покликане з’ясувати, як концептуальні метафори, що маніфестовані в тексті пісні, впливають на створення образності музичного відеокліпу. Використано метод цільової вибірки для відбору 16 композицій та відеокліпів з високим рівнем мультимодальності. За допомогою інструментарію когнітивної лінгвістики, семіотики та дискурсивних студій виявлено, що в пісенному дискурсу гурту превалюють концептуальні метафори емоційної спрямованості, когнітивні структури яких відображають теми кохання і стосунків. Зокрема, це концептуальні метафори КОХАННЯ, ЯК ПОРЯТУНОК; КОХАННЯ, ЯК ЗЦІЛЕННЯ; КОХАННЯ, ЯК БОРОТЬБА; КОХАННЯ, ЯК ПРИРОДНЕ ЯВИЩЕ; КОХАННЯ, ЯК ПОДОРОЖ. Ідентифіковано домінування песимістичної тональності в пісенному наративі колективу. Концептуальна метафора ЖИТТЯ, ЯК БОРОТЬБА єдина, що віддзеркалює життєві труднощі соціального характеру. Під час дослідження кореляції модусів виявлено, що вербальна складова пісень не завжди чітко корелює з її аудіальними та візуальними втіленнями: негативна спрямованість тексту пісні може бути поєднана з позитивними, життєрадісними аудіовізуальними елементами. Відтак, комплексне смислотворення набуло нового виміру, адже загальний сенс пісні змінюється внаслідок цієї дисгармонії між складовими. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28464 |
Content type: | Master Thesis |
Appears in Collections: | FIF_KR (2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shykina_2024.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.