Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28348
Назва: Універсальний дизайн в освіті як концептуальна основа інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами
Автори: Сидорук, Ірина Ігорівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Сидорук І. І. (2025). Універсальний дизайн в освіті як концептуальна основа інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. Випуск 83. Том 2, 64–67, DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.2.13
Журнал/збірник: Інноваційна педагогіка
Випуск/№ : 83
Том: 2
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 28-лип-2025
Видавництво: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2025/83.2.13
УДК: 373.3/.5.042-056.2/.3.091.31:747
Теми: універсальний дизайн в освіті
інклюзивне навчання
навчання образотворчого мистецтва
образотворча діяльність
особливі освітні потреби
створення інклюзивного освітнього середовища
Діапазон сторінок: 64-67
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито концепцію універсального дизайну в освіті як теоретичну та методологічну основу інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами. Підкреслено, що універсальний дизайн в освіті передбачає створення гнучкого, доступного освітнього середовища, яке підтримує, враховує різноманітність потреб здобувачів освіти. Акцентовано на основних характеристиках універсального дизайну в освіті, ефективні стратегії його впровадження у мистецькій галузі. Схарактеризовано ключові принципи універсального дизайну у контексті їхнього застосування під час викладання навчального предмета «Образотворче мистецтво»: створення рівних можливостей для участі всіх учнів у процесі навчання; гнучкість у способах викладання та простота, інтуїтивне викладання образотворчого мистецтва; використання множинних способів представлення та сприймання навчального матеріалу; толерантність до помилок та орієнтацію навчальних програм на досягнення успіху кожним учнем; урахування низького рівня фізичних зусиль; створення відповідного середовища для навчання образотворчого мистецтва. Показано, що в умовах інклюзивного освітнього середовища образотворче мистецтво має потужний потенціал для розвитку творчих здібностей, емоційного інтелекту, креативного мислення та комунікативних навичок дітей з особливими освітніми потребами. Обґрунтовано доцільність інтеграції стратегій універсального дизайну в освітній процес, зокрема через мультимодальне подання навчального матеріалу, використання адаптивних інструментів, альтернативні форми оцінювання результатів навчання, а також гнучку організацію художньо-творчої діяльності. Наголошено на необхідності формування інклюзивного освітнього середовища. Універсальний дизайн розглядається як ефективний інструмент реалізації принципів інклюзивної освіти, що забезпечує повноцінну участь усіх дітей в навчальному процесі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28348
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdf157,62 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.