Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28348
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сидорук, Ірина Ігорівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-28T11:36:53Z | - |
dc.date.available | 2025-07-28T11:36:53Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Сидорук І. І. (2025). Універсальний дизайн в освіті як концептуальна основа інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. Випуск 83. Том 2, 64–67, DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.2.13 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28348 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито концепцію універсального дизайну в освіті як теоретичну та методологічну основу інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами. Підкреслено, що універсальний дизайн в освіті передбачає створення гнучкого, доступного освітнього середовища, яке підтримує, враховує різноманітність потреб здобувачів освіти. Акцентовано на основних характеристиках універсального дизайну в освіті, ефективні стратегії його впровадження у мистецькій галузі. Схарактеризовано ключові принципи універсального дизайну у контексті їхнього застосування під час викладання навчального предмета «Образотворче мистецтво»: створення рівних можливостей для участі всіх учнів у процесі навчання; гнучкість у способах викладання та простота, інтуїтивне викладання образотворчого мистецтва; використання множинних способів представлення та сприймання навчального матеріалу; толерантність до помилок та орієнтацію навчальних програм на досягнення успіху кожним учнем; урахування низького рівня фізичних зусиль; створення відповідного середовища для навчання образотворчого мистецтва. Показано, що в умовах інклюзивного освітнього середовища образотворче мистецтво має потужний потенціал для розвитку творчих здібностей, емоційного інтелекту, креативного мислення та комунікативних навичок дітей з особливими освітніми потребами. Обґрунтовано доцільність інтеграції стратегій універсального дизайну в освітній процес, зокрема через мультимодальне подання навчального матеріалу, використання адаптивних інструментів, альтернативні форми оцінювання результатів навчання, а також гнучку організацію художньо-творчої діяльності. Наголошено на необхідності формування інклюзивного освітнього середовища. Універсальний дизайн розглядається як ефективний інструмент реалізації принципів інклюзивної освіти, що забезпечує повноцінну участь усіх дітей в навчальному процесі. | uk_UK |
dc.format.extent | 64-67 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» | uk_UK |
dc.subject | універсальний дизайн в освіті | uk_UK |
dc.subject | інклюзивне навчання | uk_UK |
dc.subject | навчання образотворчого мистецтва | uk_UK |
dc.subject | образотворча діяльність | uk_UK |
dc.subject | особливі освітні потреби | uk_UK |
dc.subject | створення інклюзивного освітнього середовища | uk_UK |
dc.title | Універсальний дизайн в освіті як концептуальна основа інклюзивного підходу до навчання образотворчого мистецтва дітей з особливими освітніми потребами | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2025/83.2.13 | - |
dc.citation.issue | 83 | - |
dc.citation.journalTitle | Інноваційна педагогіка | - |
dc.citation.volume | 2 | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.subject.udc | 373.3/.5.042-056.2/.3.091.31:747 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
15.pdf | 157,62 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.