Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28313
Title: Трансформація алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війни
Authors: Караман, Олена Леонідівна
Степаненко, Вікторія Іванівна
Affiliation: ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)
Волинський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)
Bibliographic description (Ukraine): Курило В. С., Караман О. Л., Степаненко В. І. Трансформація алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війни. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 83. Т. 1. С. 195–199. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.1.38
Journal/Collection: Інноваційна педагогіка
Issue: 83
Volume: 1
Issue Date: 2025
Date of entry: 21-Jul-2025
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.1.38
UDC: 159.955.1:316.343-054.5]:[351.862.4:342.78](477.52/.6)
Keywords: алгоритм
війна
критичне мислення
молодь
процедура
технологія формування критичного мислення
штучний інтелект
Page range: 195–199
Abstract: У статті акцентовано увагу на проблемі технологізації процесу формування критичного мислення, яка, з одного боку, полягає в неможливості його алгоритмізації, а іншого – в можливості виокремлення умов, за яких реалізація певних алгоритмів сприятиме розвитку критичного мислення. Визначено особливості трансформації алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війни. Наголошено, що така трансформація тісно пов’язана зі сферою освіти та передбачає перебудову і реконструювання освітнього процесу на основі застосування наскрізного підходу, основне завдання якого полягає у тому, що навчаючи, водночас необхідно розвивати критичне мислення, або ж розвиваючи критичне мислення, одночасно потрібно застосовувати засоби навчання. Зазначено, що складові компонентів технології формування критичного мислення охоплюють усі необхідні напрями для організації алгоритмічної діяльності в контексті поставлених перед молоддю освітніх завдань. Процедури представлено як дії або кроки, які мають конкретну мету та спрямовані на отримання певних результатів, а алгоритм – як сукупність відповідних логічних процедур, які забезпечують вирішення поставлених завдань. Охарактеризовано скорочений (критичний аналіз невеликих медіатекстів) і розгорнутий (більш поглиблений критичний аналіз великих медіатекстів) варіанти алгоритму. Окреслено алгоритми і процедури критичного мислення з позиції «рефлексивної» моделі освіти, де фокус навчальної діяльності спрямовано не на засвоєння певної інформації, а на осмислення внутрішніх сенсів і характеристик предметів та явищ, формулювання самостійних суджень як продукту критичного мислення, спрямованість на творчу мисленнєву діяльність. Розглянуто особливості трансформації технології формування критичного мислення молоді з урахуванням використання штучного інтелекту в освіті.
Sponsorship: Публікація містить результати досліджень, проведених за грантової підтримки Національного фонду досліджень України за проєктом 2021.01/0021 «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України»
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28313
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40.pdf220,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.