Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28313
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКараман, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorСтепаненко, Вікторія Іванівна-
dc.date.accessioned2025-07-21T09:55:10Z-
dc.date.available2025-07-21T09:55:10Z-
dc.date.issued2025-
dc.date.submitted2025-
dc.identifier.citationКурило В. С., Караман О. Л., Степаненко В. І. Трансформація алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війни. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 83. Т. 1. С. 195–199. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.1.38uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28313-
dc.description.abstractУ статті акцентовано увагу на проблемі технологізації процесу формування критичного мислення, яка, з одного боку, полягає в неможливості його алгоритмізації, а іншого – в можливості виокремлення умов, за яких реалізація певних алгоритмів сприятиме розвитку критичного мислення. Визначено особливості трансформації алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війни. Наголошено, що така трансформація тісно пов’язана зі сферою освіти та передбачає перебудову і реконструювання освітнього процесу на основі застосування наскрізного підходу, основне завдання якого полягає у тому, що навчаючи, водночас необхідно розвивати критичне мислення, або ж розвиваючи критичне мислення, одночасно потрібно застосовувати засоби навчання. Зазначено, що складові компонентів технології формування критичного мислення охоплюють усі необхідні напрями для організації алгоритмічної діяльності в контексті поставлених перед молоддю освітніх завдань. Процедури представлено як дії або кроки, які мають конкретну мету та спрямовані на отримання певних результатів, а алгоритм – як сукупність відповідних логічних процедур, які забезпечують вирішення поставлених завдань. Охарактеризовано скорочений (критичний аналіз невеликих медіатекстів) і розгорнутий (більш поглиблений критичний аналіз великих медіатекстів) варіанти алгоритму. Окреслено алгоритми і процедури критичного мислення з позиції «рефлексивної» моделі освіти, де фокус навчальної діяльності спрямовано не на засвоєння певної інформації, а на осмислення внутрішніх сенсів і характеристик предметів та явищ, формулювання самостійних суджень як продукту критичного мислення, спрямованість на творчу мисленнєву діяльність. Розглянуто особливості трансформації технології формування критичного мислення молоді з урахуванням використання штучного інтелекту в освіті.uk_UK
dc.description.sponsorshipПублікація містить результати досліджень, проведених за грантової підтримки Національного фонду досліджень України за проєктом 2021.01/0021 «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України»uk_UK
dc.format.extent195–199-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectалгоритмuk_UK
dc.subjectвійнаuk_UK
dc.subjectкритичне мисленняuk_UK
dc.subjectмолодьuk_UK
dc.subjectпроцедураuk_UK
dc.subjectтехнологія формування критичного мисленняuk_UK
dc.subjectштучний інтелектuk_UK
dc.titleТрансформація алгоритмів і процедур технології формування критичного мислення молоді в умовах війниuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.1.38-
dc.citation.issue83-
dc.citation.journalTitleІнноваційна педагогіка-
dc.citation.volume1-
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" (м. Полтава)uk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки (м. Луцьк)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc159.955.1:316.343-054.5]:[351.862.4:342.78](477.52/.6)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
40.pdf220,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.