Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27882
Title: | Взаємозв’язок мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи |
Authors: | Шваб, Анна Ігорівна |
Affiliation: | Кафедра педагогічної та вікової психології 053 Психологія |
Bibliographic description (Ukraine): | Шваб А. І. Взаємозв’язок мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. О. Є. Іванашко ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 60 с. |
Issue Date: | 2025 |
Date of entry: | 11-Jun-2025 |
Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Keywords: | мотив мотивація особистісні особливості учні музичної школи особистісно-орієнтований підхід |
Abstract: | Випускна кваліфікаційна робота присвячена теоретико-методологічному та емпіричному дослідженню психологічних особливостей взаємозв’язку мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи. У першому розділі здійснено теоретичний аналіз поняття мотивації в науковій літературі з позицій сучасної психології, обґрунтовано психологічні умови та чинники формування мотивації в учнів музичної школи. Встановлено, що мотивацію слід розглядати як динамічний психічний процес, що супроводжує формування мотиву, який проходить через низку стадій та етапів і є результатом взаємодії як внутрішніх, так і зовнішніх факторів. У другому розділі обґрунтовано емпіричну програму вивчення проблеми, та здійснено емпіричну констатацію впливу індивідуально-типологічних особливостей особистості на процес формування мотиву на всіх його етапах. У ході емпіричного дослідження виявлено, що більша частина учнів має високу внутрішню мотивацію до вивчення музики. Цей факт підкреслює наявність значного інтересу та позитивного ставлення до навчального процесу, що є свідченням професійного підходу до освіти. Результати також показали, що є різноманітні рівні мотивації серед учнів, які навчаються музиці. Поряд з тими, хто має високу внутрішню мотивацію, деякі учні задіяли і зовнішню мотивацію, що може свідчити про різні підходи до навчання залежно від особистих та освітніх цілей. Ці висновки підкреслюють значимість індивідуального підходу у навчанні та можливість адаптації навчальних стратегій під специфічні потреби та переваги учнів. Узагальнення теоретичних концепцій і емпіричних досліджень дозволило сформувати цілісне уявлення про багаторівневий характер мотиваційної сфери, особливості її формування та функціонування в умовах музичної освітньої діяльності. Отримані дані можуть бути використані психологами, педагогами, викладачами музичних шкіл та мистецьких студій для розробки ефективних методичних підходів і психолого-педагогічних рекомендацій, спрямованих на підвищення навчальної мотивації учнів та підтримання їхньої стійкої зацікавленості до музичного мистецтва. Матеріали дослідження можуть бути корисними для організації консультаційної роботи з батьками, які зацікавлені у розвитку музичних здібностей своїх дітей, та у проведенні профілактичної роботи з попередження втрати мотивації до навчальної діяльності в мистецькому освітньому середовищі, а також у створенні сприятливого психологічного клімату в колективі учнів музичних навчальних закладів. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27882 |
Content type: | Bachelor Thesis |
Appears in Collections: | FPsy_KR (2025) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shvab_2025.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.