Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27882
Назва: | Взаємозв’язок мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи |
Автори: | Шваб, Анна Ігорівна |
Приналежність: | Кафедра педагогічної та вікової психології 053 Психологія |
Бібліографічний опис: | Шваб А. І. Взаємозв’язок мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. О. Є. Іванашко ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 60 с. |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 11-чер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Теми: | мотив мотивація особистісні особливості учні музичної школи особистісно-орієнтований підхід |
Короткий огляд (реферат): | Випускна кваліфікаційна робота присвячена теоретико-методологічному та емпіричному дослідженню психологічних особливостей взаємозв’язку мотивації та особистісних особливостей учнів музичної школи. У першому розділі здійснено теоретичний аналіз поняття мотивації в науковій літературі з позицій сучасної психології, обґрунтовано психологічні умови та чинники формування мотивації в учнів музичної школи. Встановлено, що мотивацію слід розглядати як динамічний психічний процес, що супроводжує формування мотиву, який проходить через низку стадій та етапів і є результатом взаємодії як внутрішніх, так і зовнішніх факторів. У другому розділі обґрунтовано емпіричну програму вивчення проблеми, та здійснено емпіричну констатацію впливу індивідуально-типологічних особливостей особистості на процес формування мотиву на всіх його етапах. У ході емпіричного дослідження виявлено, що більша частина учнів має високу внутрішню мотивацію до вивчення музики. Цей факт підкреслює наявність значного інтересу та позитивного ставлення до навчального процесу, що є свідченням професійного підходу до освіти. Результати також показали, що є різноманітні рівні мотивації серед учнів, які навчаються музиці. Поряд з тими, хто має високу внутрішню мотивацію, деякі учні задіяли і зовнішню мотивацію, що може свідчити про різні підходи до навчання залежно від особистих та освітніх цілей. Ці висновки підкреслюють значимість індивідуального підходу у навчанні та можливість адаптації навчальних стратегій під специфічні потреби та переваги учнів. Узагальнення теоретичних концепцій і емпіричних досліджень дозволило сформувати цілісне уявлення про багаторівневий характер мотиваційної сфери, особливості її формування та функціонування в умовах музичної освітньої діяльності. Отримані дані можуть бути використані психологами, педагогами, викладачами музичних шкіл та мистецьких студій для розробки ефективних методичних підходів і психолого-педагогічних рекомендацій, спрямованих на підвищення навчальної мотивації учнів та підтримання їхньої стійкої зацікавленості до музичного мистецтва. Матеріали дослідження можуть бути корисними для організації консультаційної роботи з батьками, які зацікавлені у розвитку музичних здібностей своїх дітей, та у проведенні профілактичної роботи з попередження втрати мотивації до навчальної діяльності в мистецькому освітньому середовищі, а також у створенні сприятливого психологічного клімату в колективі учнів музичних навчальних закладів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27882 |
Тип вмісту: | Bachelor Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Shvab_2025.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.