Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27861
Назва: Формування та розвиток музично-виконавського мислення здобувача вищої мистецької освіти
Автори: Коцюрба, Наталія Євгеніївна
Коцюрба, Борис Богданович
П'явка, Ігор Миколайович
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Бібліографічний опис: Коцюрба Н., Коцюрба Б., П’явка І. Формування та розвиток музично-виконавського мислення здобувача вищої мистецької освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2025. Вип. 85. Том 2. С.251-255. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/85-2-39
Журнал/збірник: Актуальні питання гуманітарних наук
Випуск/№ : 85
Том: 2
Дата публікації: 29-тра-2025
Дата внесення: 9-чер-2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Дрогобич
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2090-9946
https://orcid.org/0000-0003-4210-0248
https://orcid.org/0000-0003-3011-6015
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/85-2-39
УДК: 378:78]:159.955
Теми: музично-виконавське мислення
музичне мистецтво
духовно-естетичні аспекти
психофізичні характеристики
художньо-музична творчість
виконавська діяльність
Діапазон сторінок: 251-255
Короткий огляд (реферат): Музичне мистецтво дозволяє людині інтерпретувати світ через художні музичні образи. В процесі формування та розвитку музично-виконавського мислення здобувача освіти викладач повинен враховувати індивідуальні здібності, психофізичні особливості, особистісні риси студента, його досвід у сприйнятті дійсності в контексті інших аспектів культури, таких як знання, мова, духовно-естетичні складові тощо. Особливий характер музичного мислення проявляється через порівняння з образами, що виникають поза межами музичного мистецтва. Для такої роботи необхідні специфічні здібності, знання, навички та досвід, які формують індивідуальне музичне мислення. Серед психологічних чинників, які впливають на музичне мислення, можна виділити такі аспекти, як уява, асоціації, фантазія, емоційно-образна чутливість, емпатія та відчуття. Ці механізми є складовою частиною сприймання та дозволяють відображати окремі якості предметів і явищ через музику. Музичне мислення та музичний інтелект відображають певний рівень спеціалізованих знань, навичок і музичного досвіду у володінні мовою музики. Аналізуючи еволюцію музичного мистецтва важливо розуміти його нерозривні зв’язки з розвитком багатьох сучасних наукових галузей, таких як теорія інформації, символічна логіка, структурна лінгвістика та семіотика. Керуючись законами акустики, фізіології та психології, різноманітність музичної логіки народів різних національностей у певних історичних епохах можна пояснити відмінностями у суспільно-музичній практиці. Наприклад, у православних християн поширений хоровий спів, тоді як серед католиків великого значення набуває розвиток інструментальної та оркестрової музики. Тож актуальними є питання щодо розуміння процесів художньо-музичної творчості, практичного втілення завдань розвитку музичного мислення у майбутніх музикантів, оволодіння здобувачами освіти елементами виразної музичної мови та покращення навичок гри на інструменті.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27861
Перелік літератури: 1. Сокальська В. Ф. Музичне мислення як одна з компетенцій професійної компетентності майбутнього вчителя музики. Сучасна наука в мережі Internet: веб-сайт. URL: https://int-konf.org/2014/suchasna-nauka-v-merezhi-internet27-02-1-03-2014-r/731-sokalska-v-f-muzichne-mislennya-yak-odna-z-kompetentsij-profesijnoji-kompetentnosti-majbu- tnogo-vchitelya-muziki (дата звернення: 10.02.2025).
2. Конверський А. Є. Логіка (традиційна та сучасна): підручник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 536 с
3. Сливко С. Методична модель розвитку музично-слухової уваги студентів мистецьких спеціальностей. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Сер. Психолого-педагогічні науки. 2018. № 1. С. 60-66.
4. Давидов М. Аспекти фахового мислення музиканта-виконавця. Актуальні питання гуманітарних наук. 2013. № 7. С. 93-118.
5. Давидов М. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста (акордеоніста). Київ: Музична Україна, 2004. 290 с.
6. Спіліоті О. В. Формування музично-інтонаційного мислення майбутніх учителів музики у процесі фахової під- готовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.02. Ніжин, 2012. 20 с
7. Згурська Н. Особливості формування музичного мислення майбутніх учителів у класі фортепіано. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2019. № 26. С. 69-74.
8. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: навч.-метод. посібн. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 640 с
9. Тимофеєва К. В. Порівняльний аналіз як метод інтерпретології (на прикладі фортепіанного виконавства): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознав.:17.00.03 / Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. Харків, 2009. 18 с.
10. Методика навчання мистецтва у початковій школі: посібник для вчителів /Л. М. Масол, Е. В. Белкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. 256 с.
References: 1. Sokalska V. F. (2014). Muzychne myslennia yak odna z kompetentsii profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky [Musical thinking as one of the competencies of the professional competence of the future music teacher]. Suchasna nauka v merezhi Internet. URL: https://int-konf.org/2014/suchasna-nauka-v-merezhi-internet-27-02-1-03-2014-r/731- sokalska-v-f-muzichne-mislennya-yak-odna-z-kompetentsij-profesijnoji-kompetentnosti-majbutnogo-vchitelya-muziki (Last accessed: 10.02.2025) [in Ukrainian]
2. Konverskyi A. Ye. (2008). Lohika (tradytsiina ta suchasna) [Logic (traditional and modern)]. Pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury. Kyiv. 536. [in Ukrainian]
3. Slyvko, S. (2018). Metodychna model rozvytku muzychno-slukhovoi uvahy studentiv mystetskykh spetsialnostei. [Methodical model of development of musical and auditory attention of students of art majors.]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Ser. Psykholoho-pedahohichni nauky. 1. 60-66. [in Ukrainian]
4. Davydov M. (2013). Aspekty fakhovoho myslennia muzykanta-vykonavtsia [Aspects of professional thinking of a musician-performer]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 7. 93-118 [in Ukrainian]
5. Davydov M. (2004). Teoretychni osnovy formuvannia vykonavskoi maisternosti baianista (akordeonista) [Theoretical foundations of the formation of performance skills of a accordionist (accordionist)]. Muzychna Ukraina. Kyiv. 290. [in Ukrainian]
6. Spilioti O. V. (2012). Formuvannia muzychno-intonatsiinoho myslennia maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of musical intonation thinking of future music teachers in the vocational training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Nizhyn: NSPU. [in Ukrainian]
7. Zghurska N. (2019). Osoblyvosti formuvannia muzychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv u klasi fortepiano [Features of forming of musical thinking of upcoming music teachers in piano training class ]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Kyiv . 26, 69-74. [in Ukrainian]
8. Rostovskyi O. Ya. (2011) Teoriia i metodyka muzychnoi osvity [Theory and methodology of music education class]. Navch.-metod. posibn. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan. 640. [in Ukrainian]
9. Tymofeieva K. V. (2009) Porivnialnyi analiz yak metod interpretolohii (na prykladi fortepiannoho vykonavstva) [Comparative analysis as interpretation method (for example of piano performance)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv: Kotljarevs’kyj Arts Institute. 18. [in Ukrainian]
10. Masol L. M., Belkina E. V., Kalinichenko O. V., Rudenko I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli: posibnyk dlia vchyteliv [Methods of teaching art in elementary school: a guide for teachers]. Kharkiv: Vesta: Vydavnytstvo «Ranok». 256. [in Ukrainian]
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
85496.pdf324,68 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.