Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27861
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоцюрба, Наталія Євгеніївна-
dc.contributor.authorКоцюрба, Борис Богданович-
dc.contributor.authorП'явка, Ігор Миколайович-
dc.date.accessioned2025-06-09T10:06:47Z-
dc.date.available2025-06-09T10:06:47Z-
dc.date.issued2025-05-29-
dc.identifier.citationКоцюрба Н., Коцюрба Б., П’явка І. Формування та розвиток музично-виконавського мислення здобувача вищої мистецької освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2025. Вип. 85. Том 2. С.251-255. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/85-2-39uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27861-
dc.description.abstractМузичне мистецтво дозволяє людині інтерпретувати світ через художні музичні образи. В процесі формування та розвитку музично-виконавського мислення здобувача освіти викладач повинен враховувати індивідуальні здібності, психофізичні особливості, особистісні риси студента, його досвід у сприйнятті дійсності в контексті інших аспектів культури, таких як знання, мова, духовно-естетичні складові тощо. Особливий характер музичного мислення проявляється через порівняння з образами, що виникають поза межами музичного мистецтва. Для такої роботи необхідні специфічні здібності, знання, навички та досвід, які формують індивідуальне музичне мислення. Серед психологічних чинників, які впливають на музичне мислення, можна виділити такі аспекти, як уява, асоціації, фантазія, емоційно-образна чутливість, емпатія та відчуття. Ці механізми є складовою частиною сприймання та дозволяють відображати окремі якості предметів і явищ через музику. Музичне мислення та музичний інтелект відображають певний рівень спеціалізованих знань, навичок і музичного досвіду у володінні мовою музики. Аналізуючи еволюцію музичного мистецтва важливо розуміти його нерозривні зв’язки з розвитком багатьох сучасних наукових галузей, таких як теорія інформації, символічна логіка, структурна лінгвістика та семіотика. Керуючись законами акустики, фізіології та психології, різноманітність музичної логіки народів різних національностей у певних історичних епохах можна пояснити відмінностями у суспільно-музичній практиці. Наприклад, у православних християн поширений хоровий спів, тоді як серед католиків великого значення набуває розвиток інструментальної та оркестрової музики. Тож актуальними є питання щодо розуміння процесів художньо-музичної творчості, практичного втілення завдань розвитку музичного мислення у майбутніх музикантів, оволодіння здобувачами освіти елементами виразної музичної мови та покращення навичок гри на інструменті.uk_UK
dc.format.extent251-255-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UK
dc.subjectмузично-виконавське мисленняuk_UK
dc.subjectмузичне мистецтвоuk_UK
dc.subjectдуховно-естетичні аспектиuk_UK
dc.subjectпсихофізичні характеристикиuk_UK
dc.subjectхудожньо-музична творчістьuk_UK
dc.subjectвиконавська діяльністьuk_UK
dc.titleФормування та розвиток музично-виконавського мислення здобувача вищої мистецької освітиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/85-2-39-
dc.citation.issue85-
dc.citation.journalTitleАктуальні питання гуманітарних наук-
dc.citation.volume2-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationКомунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної радиuk_UK
dc.contributor.affiliationКомунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної радиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameДрогобичuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2090-9946-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4210-0248-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3011-6015-
dc.relation.referencesen1. Sokalska V. F. (2014). Muzychne myslennia yak odna z kompetentsii profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky [Musical thinking as one of the competencies of the professional competence of the future music teacher]. Suchasna nauka v merezhi Internet. URL: https://int-konf.org/2014/suchasna-nauka-v-merezhi-internet-27-02-1-03-2014-r/731- sokalska-v-f-muzichne-mislennya-yak-odna-z-kompetentsij-profesijnoji-kompetentnosti-majbutnogo-vchitelya-muziki (Last accessed: 10.02.2025) [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen2. Konverskyi A. Ye. (2008). Lohika (tradytsiina ta suchasna) [Logic (traditional and modern)]. Pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury. Kyiv. 536. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen3. Slyvko, S. (2018). Metodychna model rozvytku muzychno-slukhovoi uvahy studentiv mystetskykh spetsialnostei. [Methodical model of development of musical and auditory attention of students of art majors.]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Ser. Psykholoho-pedahohichni nauky. 1. 60-66. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen4. Davydov M. (2013). Aspekty fakhovoho myslennia muzykanta-vykonavtsia [Aspects of professional thinking of a musician-performer]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. 7. 93-118 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen5. Davydov M. (2004). Teoretychni osnovy formuvannia vykonavskoi maisternosti baianista (akordeonista) [Theoretical foundations of the formation of performance skills of a accordionist (accordionist)]. Muzychna Ukraina. Kyiv. 290. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen6. Spilioti O. V. (2012). Formuvannia muzychno-intonatsiinoho myslennia maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of musical intonation thinking of future music teachers in the vocational training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Nizhyn: NSPU. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen7. Zghurska N. (2019). Osoblyvosti formuvannia muzychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv u klasi fortepiano [Features of forming of musical thinking of upcoming music teachers in piano training class ]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Kyiv . 26, 69-74. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen8. Rostovskyi O. Ya. (2011) Teoriia i metodyka muzychnoi osvity [Theory and methodology of music education class]. Navch.-metod. posibn. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan. 640. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen9. Tymofeieva K. V. (2009) Porivnialnyi analiz yak metod interpretolohii (na prykladi fortepiannoho vykonavstva) [Comparative analysis as interpretation method (for example of piano performance)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv: Kotljarevs’kyj Arts Institute. 18. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.referencesen10. Masol L. M., Belkina E. V., Kalinichenko O. V., Rudenko I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli: posibnyk dlia vchyteliv [Methods of teaching art in elementary school: a guide for teachers]. Kharkiv: Vesta: Vydavnytstvo «Ranok». 256. [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.references1. Сокальська В. Ф. Музичне мислення як одна з компетенцій професійної компетентності майбутнього вчителя музики. Сучасна наука в мережі Internet: веб-сайт. URL: https://int-konf.org/2014/suchasna-nauka-v-merezhi-internet27-02-1-03-2014-r/731-sokalska-v-f-muzichne-mislennya-yak-odna-z-kompetentsij-profesijnoji-kompetentnosti-majbu- tnogo-vchitelya-muziki (дата звернення: 10.02.2025).uk_UK
dc.relation.references2. Конверський А. Є. Логіка (традиційна та сучасна): підручник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 536 сuk_UK
dc.relation.references3. Сливко С. Методична модель розвитку музично-слухової уваги студентів мистецьких спеціальностей. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Сер. Психолого-педагогічні науки. 2018. № 1. С. 60-66.uk_UK
dc.relation.references4. Давидов М. Аспекти фахового мислення музиканта-виконавця. Актуальні питання гуманітарних наук. 2013. № 7. С. 93-118.uk_UK
dc.relation.references5. Давидов М. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста (акордеоніста). Київ: Музична Україна, 2004. 290 с.uk_UK
dc.relation.references6. Спіліоті О. В. Формування музично-інтонаційного мислення майбутніх учителів музики у процесі фахової під- готовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.02. Ніжин, 2012. 20 сuk_UK
dc.relation.references7. Згурська Н. Особливості формування музичного мислення майбутніх учителів у класі фортепіано. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2019. № 26. С. 69-74.uk_UK
dc.relation.references8. Ростовський О. Я. Теорія і методика музичної освіти: навч.-метод. посібн. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. 640 сuk_UK
dc.relation.references9. Тимофеєва К. В. Порівняльний аналіз як метод інтерпретології (на прикладі фортепіанного виконавства): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознав.:17.00.03 / Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. Харків, 2009. 18 с.uk_UK
dc.relation.references10. Методика навчання мистецтва у початковій школі: посібник для вчителів /Л. М. Масол, Е. В. Белкіна, О. В. Калініченко, І. В. Руденко. Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. 256 с.uk_UK
dc.subject.udc378:78]:159.955uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
85496.pdf324,68 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.