Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27829
Title: Формування творчої компетентності фахівця дошкільної освіти в умовах впровадження штучного інтелекту
Authors: Ємчик, Олександра Григорівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Ємчик О. Г. Формування творчої компетентності фахівця дошкільної освіти в умовах впровадження штучного інтелекту. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2025. Вип. 81. Т. 2. С. 153–156. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.30
Journal/Collection: Інноваційна педагогіка
Issue: 81
Volume: 2
Issue Date: 2025
Date of entry: 29-May-2025
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/81.2.30
UDC: 378.015.31:373.2.011.3-051]:004.8
Keywords: творча компетентність
формування творчої компетентності у процесі професійної підготовки
фахівець дошкільної освіти
штучний інтелект
Page range: 153–156
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі обґрунтування причин та наслідків формування творчої компетентності майбутнього фахівця дошкільної освіти під час професійної підготовки, враховуючи появу та впровадження штучного інтелекту в освітній процес. Основну увагу спрямовано на процес професійної підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти, адже Національна рамка кваліфікацій зосереджує вимоги до творчого характеру результатів навчання починаючи саме цього рівня освіти. Визначено що формуванню такого роду компетентності сприяє не лише введення в освітню програму спеціального освітнього компонента, а й наскрізне оволодіння стратегіями та тактиками, механізмами і способами творчого процесу й під час вивчення матеріалу та практичної підготовки на інших освітніх компонентах. У статті актуалізовано питання застосування штучного інтелекту здобувачами освіти при виконанні самостійних завдань, що потребують творчого мислення. Опитування магістрантів першого та другого курсу протягом 2023-2025 рр. узагальнило такі причини використання систем ШІ під час професійної підготовки: доступність та швидкість отримання інформації; оптимізація підготовки до практичних занять та модульних контрольних робіт; брак креативних ідей та страх помилки, відсутність впевненості у власних здібностях; вдосконалення та деталізація власних творчих ідей. Обґрунтовано, що для подолання вказаних причин основна увага викладачів у процесі розробки силабусів для кращого засвоєння поданого матеріалу здобувачами повинна зосереджуватись на використанні завдань, підготовка яких потребує активної участі здобувача освіти і залучення штучного інтелекту можлива лише частково.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27829
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32_2025.pdf152,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.