Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27750
Назва: Психологічні особливості переживання травматичного досвіду дорослими із розладом дефіциту уваги та гіперактивності
Автори: Слупська, Анастасія Андріївна
Приналежність: Кафедра загальної та клінічної психології
053 Психологія
Бібліографічний опис: Слупська А. А. Психологічні особливості переживання травматичного досвіду дорослими із розладом дефіциту уваги та гіперактивності : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Л. В. Засєкіна ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2024. 98 с.
Дата публікації: гру-2024
Дата внесення: 20-тра-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Науковий керівник: Засєкіна, Лариса Володимирівна
Теми: РДУГ
травматичний досвід
посттравматичний стресовий розлад
моральна травма
якість життя
Короткий огляд (реферат): Робота присвячена теоретичному аналізу та емпіричному вивченню психологічних особливостей переживання травматичного досвіду дорослими з РДУГ. У теоретичній частині дослідження розглянуто концептуальні підходи до визначення травматичного досвіду, його впливу на психічне здоров’я, особливостей моральної травми та коморбідності з симптомами РДУГ. Проаналізовано роль соціальної підтримки та доступу до діагностики у подоланні наслідків травматичних подій. У ході емпіричного дослідження виявлено, що дорослі з РДУГ мають вищий рівень симптомів ПТСР , зокрема інтрузій, уникання та емоційної реактивності, порівняно з тими, хто не має цього розладу. Результати також свідчать про значно нижчий рівень якості життя в осіб із РДУГ, зокрема у сферах психологічного благополуччя, міжособистісних стосунків та продуктивності. Досліджено специфічні фактори, які підвищують вразливість осіб із РДУГ до травматичних подій, зокрема емоційну нестабільність та труднощі в адаптації. Отримані результати стали основою для рекомендацій щодо розробки індивідуалізованих програм психотерапевтичної та соціальної підтримки осіб із РДУГ, зокрема в умовах військових конфліктів. Такі програми передбачають інтеграцію емоційних, когнітивних та соціальних аспектів підтримки, спрямованих на подолання наслідків травматичного досвіду та покращення якості життя. Підкреслюється складна взаємодія РДУГ і травматичного досвіду, підкреслюючи необхідність ефективних терапевтичних методів, адаптованих для задоволення різноманітних потреб цієї групи населення.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27750
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Slupska_2024.pdf3,25 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.