Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27750
Назва: | Психологічні особливості переживання травматичного досвіду дорослими із розладом дефіциту уваги та гіперактивності |
Автори: | Слупська, Анастасія Андріївна |
Приналежність: | Кафедра загальної та клінічної психології 053 Психологія |
Бібліографічний опис: | Слупська А. А. Психологічні особливості переживання травматичного досвіду дорослими із розладом дефіциту уваги та гіперактивності : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Л. В. Засєкіна ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2024. 98 с. |
Дата публікації: | гру-2024 |
Дата внесення: | 20-тра-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
Науковий керівник: | Засєкіна, Лариса Володимирівна |
Теми: | РДУГ травматичний досвід посттравматичний стресовий розлад моральна травма якість життя |
Короткий огляд (реферат): | Робота присвячена теоретичному аналізу та емпіричному вивченню психологічних особливостей переживання травматичного досвіду дорослими з РДУГ. У теоретичній частині дослідження розглянуто концептуальні підходи до визначення травматичного досвіду, його впливу на психічне здоров’я, особливостей моральної травми та коморбідності з симптомами РДУГ. Проаналізовано роль соціальної підтримки та доступу до діагностики у подоланні наслідків травматичних подій. У ході емпіричного дослідження виявлено, що дорослі з РДУГ мають вищий рівень симптомів ПТСР , зокрема інтрузій, уникання та емоційної реактивності, порівняно з тими, хто не має цього розладу. Результати також свідчать про значно нижчий рівень якості життя в осіб із РДУГ, зокрема у сферах психологічного благополуччя, міжособистісних стосунків та продуктивності. Досліджено специфічні фактори, які підвищують вразливість осіб із РДУГ до травматичних подій, зокрема емоційну нестабільність та труднощі в адаптації. Отримані результати стали основою для рекомендацій щодо розробки індивідуалізованих програм психотерапевтичної та соціальної підтримки осіб із РДУГ, зокрема в умовах військових конфліктів. Такі програми передбачають інтеграцію емоційних, когнітивних та соціальних аспектів підтримки, спрямованих на подолання наслідків травматичного досвіду та покращення якості життя. Підкреслюється складна взаємодія РДУГ і травматичного досвіду, підкреслюючи необхідність ефективних терапевтичних методів, адаптованих для задоволення різноманітних потреб цієї групи населення. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27750 |
Тип вмісту: | Master Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Slupska_2024.pdf | 3,25 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.