Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22743
Назва: Комунікативні стратегії інформаційної складової російсько-української гібридної війни
Автори: Ніколаєнко, Наталія
Василевич, Юлія
Комарчук, Олександр
Приналежність: Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського
Бібліографічний опис: Ніколаєнко Н., Василевич Ю., Комарчук О. Комунікативні стратегії інформаційної складової російсько-української гібридної війни. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Міжнародні відносини. 2019. № 8(392). С. 47-55
Журнал/збірник: Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Міжнародні відносини
Випуск/№ : 8(392)
Дата публікації: 2019
Дата внесення: 7-вер-2023
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
УДК: 316.485.26:316.77
Теми: гібридна війна
соціальні мережі
засоби масової комунікації
комунікативні стратегії
маніпулятивні технології
дезінформування
міфодизайн
історична спадщина
національна свідомість і патріотизм
Діапазон сторінок: 47-55
Короткий огляд (реферат): Визначено, що питання про комунікативні стратегії в умовах російсько-української гібридної війни набуває сьогодні все більшої актуальності, адже їх вибір визначається основними цілями впливу на свідомість мас із боку російської влади та засобів масової комунікації (далі – ЗМК). Мета дослідження полягає в аналізі видів комунікативних стратегій маніпулятивних технології російських ЗМК у дискурсі гібридної війни, визначенні основних комунікативних тактик та заходів, що сприяють реалізації стратегій та забезпечують ефективність їх впливу на формування громадської думки населення нашої держави. Виокремлено та описано основні комунікативні маніпулятивні технології, що використовуються сучасними ЗМК, зокрема стратегія формування «образу ворога», стратегії формування історичної спадщини, проведення інформаційної кампанії в соціальних мережах та, що апелює до національної самосвідомості й патріотизму. Виокремлено низку передумов ефективної реалізації окреслених стратегій, серед яких – популяризація масової російської культури, розповсюдження російської мови; низький рівень медійної грамотності та політичної освіти; відсутність державних програм популяризації українського книговидавництва, кіновиробництва, розвитку театру, мистецтва тощо. Із боку РФ формується жорсткий інформаційний контент, який можна визначити як «інформаційна окупація». Аналіз національного медіа-контенту за 2014–2018 рр. показав, що комунікативні стратегії російських ЗМК продовжують працювати, разом із відкритим нехтуванням нормами міжнародного права, тому їх місце та роль у сучасному політичному процесі визначається не лише їх використанням у політичному полі України, а й рівнем маніпулятивного потенціалу в контексті цільового впливу на свідомість громадян.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22743
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Міжнародні відносини", 2019, № 8 (392)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
47-55.pdf570,7 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.