Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750
Назва: | Бела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистості |
Автори: | Коменда, Ольга Іванівна Охманюк, Віталій Федорович |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Бібліографічний опис: | Коменда О. І., Охманюк В. Ф. Бела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистості . Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип 29, том 5 . С. 244-251 |
Журнал/збірник: | Актуальні питання гуманітарних наук |
Випуск/№ : | 29 |
Том: | 5 |
Дата публікації: | 18-чер-2020 |
Дата внесення: | 19-вер-2022 |
Видавництво: | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
Країна (код): | UA |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-7659-690X https://orcid.org/0000-0001-9762-4968 |
DOI: | https://doi.org/10.24919/2308-4863.5/29.238951 |
УДК: | 78.07:141.132(043.5) |
Теми: | Музичне мистецтво Бела Барток універсальна творча особистість класичний універсал структура універсальної творчої особистості діяльнісно-структурний метод провідна діяльність музична культура Нового Часу |
Діапазон сторінок: | 244-251 |
Короткий огляд (реферат): | Бела Барток – видатна особистість в музичній культурі ХХ століття. Його творчі ідеї багато в чому виявилися пророчими і поряд з ідеями Ігоря Стравінського торували шляхи розвитку модерної музики його часу. Мета роботи – продемонструвати, що постать Бели Бартока є яскравим зразком універсальної творчої особистості Нового Часу та довести належність цієї собистості до типу класичний універсал. Методологія – побудована на застосуванні діяльнісно-структурного методу універсальної творчої особистості (О. Коменда). Наукова новизна полягає в осмисленні універсальної творчої особистості Бели Бартока як яскравого представника типу класичний універсал та її вписуванні у контекст формування та розвитку феномену універсальної творчої особистості в музичній культурі Нового Часу. Висновки. Структуру універсальної творчої особистості Б. Бартока як класичного універсала визначають: 1) чотири провідні види творчої діяльності: композиція, піанізм, етномузикознавство, педагогіка; 2) суперечливість мотиваційних процесів; 3) критична оцінка сучасниками всіх видів його діяльності; 4) розгалуження всіх видів діяльності, за винятком педагогіки; 5) сутнісні діяльнісно-міжвидові взаємодії, що підкреслюють яскраву вираженість типу класичний універсал. Порівняння структури універсальної творчої особистості Бели Бартока зі структурами інших класичних універсалів виявляє її близьку спорідненість зі структурою Сергія Танєєва і її відмінність від структур Гектора Берліоза і Ріхарда Вагнера, що є важливим аргументом на користь подібності та / або відмінності закономірностей формування універсальної творчої особистості в умовах молодих угорської і російської музичних культур та в умовах старих французької і німецької музичних культур. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
bella_bartok.pdf | 461,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.