Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коменда, Ольга Іванівна | - |
dc.contributor.author | Охманюк, Віталій Федорович | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T09:27:33Z | - |
dc.date.available | 2022-09-19T09:27:33Z | - |
dc.date.issued | 2020-06-18 | - |
dc.identifier.citation | Коменда О. І., Охманюк В. Ф. Бела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистості . Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип 29, том 5 . С. 244-251 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750 | - |
dc.description.abstract | Бела Барток – видатна особистість в музичній культурі ХХ століття. Його творчі ідеї багато в чому виявилися пророчими і поряд з ідеями Ігоря Стравінського торували шляхи розвитку модерної музики його часу. Мета роботи – продемонструвати, що постать Бели Бартока є яскравим зразком універсальної творчої особистості Нового Часу та довести належність цієї собистості до типу класичний універсал. Методологія – побудована на застосуванні діяльнісно-структурного методу універсальної творчої особистості (О. Коменда). Наукова новизна полягає в осмисленні універсальної творчої особистості Бели Бартока як яскравого представника типу класичний універсал та її вписуванні у контекст формування та розвитку феномену універсальної творчої особистості в музичній культурі Нового Часу. Висновки. Структуру універсальної творчої особистості Б. Бартока як класичного універсала визначають: 1) чотири провідні види творчої діяльності: композиція, піанізм, етномузикознавство, педагогіка; 2) суперечливість мотиваційних процесів; 3) критична оцінка сучасниками всіх видів його діяльності; 4) розгалуження всіх видів діяльності, за винятком педагогіки; 5) сутнісні діяльнісно-міжвидові взаємодії, що підкреслюють яскраву вираженість типу класичний універсал. Порівняння структури універсальної творчої особистості Бели Бартока зі структурами інших класичних універсалів виявляє її близьку спорідненість зі структурою Сергія Танєєва і її відмінність від структур Гектора Берліоза і Ріхарда Вагнера, що є важливим аргументом на користь подібності та / або відмінності закономірностей формування універсальної творчої особистості в умовах молодих угорської і російської музичних культур та в умовах старих французької і німецької музичних культур. | uk_UK |
dc.format.extent | 244-251 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка | uk_UK |
dc.subject | Музичне мистецтво | uk_UK |
dc.subject | Бела Барток | uk_UK |
dc.subject | універсальна творча особистість | uk_UK |
dc.subject | класичний універсал | uk_UK |
dc.subject | структура універсальної творчої особистості | uk_UK |
dc.subject | діяльнісно-структурний метод | uk_UK |
dc.subject | провідна діяльність | uk_UK |
dc.subject | музична культура Нового Часу | uk_UK |
dc.title | Бела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистості | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24919/2308-4863.5/29.238951 | - |
dc.citation.issue | 29 | - |
dc.citation.journalTitle | Актуальні питання гуманітарних наук | - |
dc.citation.volume | 5 | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7659-690X | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9762-4968 | - |
dc.subject.udc | 78.07:141.132(043.5) | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
bella_bartok.pdf | 461,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.