Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоменда, Ольга Іванівна-
dc.contributor.authorОхманюк, Віталій Федорович-
dc.date.accessioned2022-09-19T09:27:33Z-
dc.date.available2022-09-19T09:27:33Z-
dc.date.issued2020-06-18-
dc.identifier.citationКоменда О. І., Охманюк В. Ф. Бела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистості . Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. Вип 29, том 5 . С. 244-251uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20750-
dc.description.abstractБела Барток – видатна особистість в музичній культурі ХХ століття. Його творчі ідеї багато в чому виявилися пророчими і поряд з ідеями Ігоря Стравінського торували шляхи розвитку модерної музики його часу. Мета роботи – продемонструвати, що постать Бели Бартока є яскравим зразком універсальної творчої особистості Нового Часу та довести належність цієї собистості до типу класичний універсал. Методологія – побудована на застосуванні діяльнісно-структурного методу універсальної творчої особистості (О. Коменда). Наукова новизна полягає в осмисленні універсальної творчої особистості Бели Бартока як яскравого представника типу класичний універсал та її вписуванні у контекст формування та розвитку феномену універсальної творчої особистості в музичній культурі Нового Часу. Висновки. Структуру універсальної творчої особистості Б. Бартока як класичного універсала визначають: 1) чотири провідні види творчої діяльності: композиція, піанізм, етномузикознавство, педагогіка; 2) суперечливість мотиваційних процесів; 3) критична оцінка сучасниками всіх видів його діяльності; 4) розгалуження всіх видів діяльності, за винятком педагогіки; 5) сутнісні діяльнісно-міжвидові взаємодії, що підкреслюють яскраву вираженість типу класичний універсал. Порівняння структури універсальної творчої особистості Бели Бартока зі структурами інших класичних універсалів виявляє її близьку спорідненість зі структурою Сергія Танєєва і її відмінність від структур Гектора Берліоза і Ріхарда Вагнера, що є важливим аргументом на користь подібності та / або відмінності закономірностей формування універсальної творчої особистості в умовах молодих угорської і російської музичних культур та в умовах старих французької і німецької музичних культур.uk_UK
dc.format.extent244-251-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UK
dc.subjectМузичне мистецтвоuk_UK
dc.subjectБела Бартокuk_UK
dc.subjectуніверсальна творча особистістьuk_UK
dc.subjectкласичний універсалuk_UK
dc.subjectструктура універсальної творчої особистостіuk_UK
dc.subjectдіяльнісно-структурний методuk_UK
dc.subjectпровідна діяльністьuk_UK
dc.subjectмузична культура Нового Часуuk_UK
dc.titleБела Барток в світлі теорії універсальної творчої особистостіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863.5/29.238951-
dc.citation.issue29-
dc.citation.journalTitleАктуальні питання гуманітарних наук-
dc.citation.volume5-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7659-690X-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9762-4968-
dc.subject.udc78.07:141.132(043.5)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
bella_bartok.pdf461,57 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.