Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367
Title: Порушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп’ютерному навантаженні та їх відновлення
Authors: Вадзюк, С. Н.
Ульяницька, Наталія
Бєлікова, Наталія
Індика, Світлана
Вадзюк, Ю. С.
Сопіга, М. О.
Affiliation: Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Bibliographic description (Ukraine): Вадзюк С.Н., Ульяницька Н.Я., Бєлікова Н.О., Індика С.Я., Вадзюк Ю.С., Сопіга М.О. Порушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп'ютерному навантаженні та їх відновлення. Фізіологічний журнал, 2018, Т. 64, № 5. С. 47-53.
Journal/Collection: Фізіологічний журнал
Issue: 5
Volume: 64
Issue Date: 2018
Date of entry: 18-May-2022
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0003-2789-7586
https://orcid.org/0000-0003-0676-9227
DOI: https://doi.org/10.15407/fz64.05.047
UDC: 004.5-06:617.754-053.7
Keywords: вплив комп’ютера
контрастна чутливість
підлітки
гострота зору
мінімуми розділення та сприйняття
Page range: 47-53
Abstract: Обстежено 60 здорових учнів 14-16 років (120 очей) з еметропічною рефракцією без офтальмологічних, соматичних та психічних відхилень. Гостроту зору та її порогові значення (мінімуми розділення та сприйняття), а також контрастну чутливість, встановлювали з використанням спеціальних методик. Слід відмітити зниження гостроти зору після візуального навантаження за монітором комп’ютера впродовж однієї академічної години. Пасивний відпочинок (15 хв) не мав суттєвого впливу на цей показник. Відновлювальні вправи протягом 15 хв після 45-хвилинного навантаження підвищило гостроту зору майже до вихідного стану. Також було встановлено суттєве зниження показників мінімумів розділення та сприйняття після зорового комп’ютерного навантаження. Короткотривалий пасивний відпочинок практично не впливав на значення першого показника і деякою мірою покращував значення другого. Проте проведення учнями комплексу відновлювальних вправ значно покращувало мінімум розділення обох очей та мінімум сприйняття майже до вихідного стану. Отримані результати свідчать про погіршення контрастної чутливості після візуального навантаження та відсутність змін після 15-хвилинного пасивного відпочинку. Однак спостерігалося суттєве покращення цього показника після проведеного комплексу вправ тривалістю 15 хв. Таким чином, показники зорових функцій: гострота зору та її порогові складові, а також контрастна чутливість у підлітків знижувалися за умов 45-хвилинної роботи за дисплеєм комп’ютера, але 15-хвилинний комплекс відновлювальних вправ авторської програми «Збереження та відновлення зору» наближав їх до вихідних значень.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FFKiZ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018-64_5-47-53.pdf318,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.