Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВадзюк, С. Н.-
dc.contributor.authorУльяницька, Наталія-
dc.contributor.authorБєлікова, Наталія-
dc.contributor.authorІндика, Світлана-
dc.contributor.authorВадзюк, Ю. С.-
dc.contributor.authorСопіга, М. О.-
dc.date.accessioned2022-05-18T08:15:49Z-
dc.date.available2022-05-18T08:15:49Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВадзюк С.Н., Ульяницька Н.Я., Бєлікова Н.О., Індика С.Я., Вадзюк Ю.С., Сопіга М.О. Порушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп'ютерному навантаженні та їх відновлення. Фізіологічний журнал, 2018, Т. 64, № 5. С. 47-53.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367-
dc.description.abstractОбстежено 60 здорових учнів 14-16 років (120 очей) з еметропічною рефракцією без офтальмологічних, соматичних та психічних відхилень. Гостроту зору та її порогові значення (мінімуми розділення та сприйняття), а також контрастну чутливість, встановлювали з використанням спеціальних методик. Слід відмітити зниження гостроти зору після візуального навантаження за монітором комп’ютера впродовж однієї академічної години. Пасивний відпочинок (15 хв) не мав суттєвого впливу на цей показник. Відновлювальні вправи протягом 15 хв після 45-хвилинного навантаження підвищило гостроту зору майже до вихідного стану. Також було встановлено суттєве зниження показників мінімумів розділення та сприйняття після зорового комп’ютерного навантаження. Короткотривалий пасивний відпочинок практично не впливав на значення першого показника і деякою мірою покращував значення другого. Проте проведення учнями комплексу відновлювальних вправ значно покращувало мінімум розділення обох очей та мінімум сприйняття майже до вихідного стану. Отримані результати свідчать про погіршення контрастної чутливості після візуального навантаження та відсутність змін після 15-хвилинного пасивного відпочинку. Однак спостерігалося суттєве покращення цього показника після проведеного комплексу вправ тривалістю 15 хв. Таким чином, показники зорових функцій: гострота зору та її порогові складові, а також контрастна чутливість у підлітків знижувалися за умов 45-хвилинної роботи за дисплеєм комп’ютера, але 15-хвилинний комплекс відновлювальних вправ авторської програми «Збереження та відновлення зору» наближав їх до вихідних значень.uk_UK
dc.format.extent47-53-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectвплив комп’ютераuk_UK
dc.subjectконтрастна чутливістьuk_UK
dc.subjectпідліткиuk_UK
dc.subjectгострота зоруuk_UK
dc.subjectмінімуми розділення та сприйняттяuk_UK
dc.titleПорушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп’ютерному навантаженні та їх відновленняuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15407/fz64.05.047-
dc.citation.issue5-
dc.citation.journalTitleФізіологічний журнал-
dc.citation.volume64-
dc.contributor.affiliationТернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевськогоuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationТернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевськогоuk_UK
dc.contributor.affiliationТернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевськогоuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2789-7586-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0676-9227-
dc.subject.udc004.5-06:617.754-053.7uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2018-64_5-47-53.pdf318,69 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.