Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367
Назва: Порушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп’ютерному навантаженні та їх відновлення
Автори: Вадзюк, С. Н.
Ульяницька, Наталія
Бєлікова, Наталія
Індика, Світлана
Вадзюк, Ю. С.
Сопіга, М. О.
Приналежність: Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
Бібліографічний опис: Вадзюк С.Н., Ульяницька Н.Я., Бєлікова Н.О., Індика С.Я., Вадзюк Ю.С., Сопіга М.О. Порушення зорових функцій у підлітків з еметропічною рефракцією при візуальному комп'ютерному навантаженні та їх відновлення. Фізіологічний журнал, 2018, Т. 64, № 5. С. 47-53.
Журнал/збірник: Фізіологічний журнал
Випуск/№ : 5
Том: 64
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 18-тра-2022
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2789-7586
https://orcid.org/0000-0003-0676-9227
DOI: https://doi.org/10.15407/fz64.05.047
УДК: 004.5-06:617.754-053.7
Теми: вплив комп’ютера
контрастна чутливість
підлітки
гострота зору
мінімуми розділення та сприйняття
Діапазон сторінок: 47-53
Короткий огляд (реферат): Обстежено 60 здорових учнів 14-16 років (120 очей) з еметропічною рефракцією без офтальмологічних, соматичних та психічних відхилень. Гостроту зору та її порогові значення (мінімуми розділення та сприйняття), а також контрастну чутливість, встановлювали з використанням спеціальних методик. Слід відмітити зниження гостроти зору після візуального навантаження за монітором комп’ютера впродовж однієї академічної години. Пасивний відпочинок (15 хв) не мав суттєвого впливу на цей показник. Відновлювальні вправи протягом 15 хв після 45-хвилинного навантаження підвищило гостроту зору майже до вихідного стану. Також було встановлено суттєве зниження показників мінімумів розділення та сприйняття після зорового комп’ютерного навантаження. Короткотривалий пасивний відпочинок практично не впливав на значення першого показника і деякою мірою покращував значення другого. Проте проведення учнями комплексу відновлювальних вправ значно покращувало мінімум розділення обох очей та мінімум сприйняття майже до вихідного стану. Отримані результати свідчать про погіршення контрастної чутливості після візуального навантаження та відсутність змін після 15-хвилинного пасивного відпочинку. Однак спостерігалося суттєве покращення цього показника після проведеного комплексу вправ тривалістю 15 хв. Таким чином, показники зорових функцій: гострота зору та її порогові складові, а також контрастна чутливість у підлітків знижувалися за умов 45-хвилинної роботи за дисплеєм комп’ютера, але 15-хвилинний комплекс відновлювальних вправ авторської програми «Збереження та відновлення зору» наближав їх до вихідних значень.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20367
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2018-64_5-47-53.pdf318,69 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.