Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/17947
Title: Риторичні вправи як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів
Other Titles: Rhetorical Exercises as a Means of Forming Future Primary School Teachers’ Communicative Competence
Authors: Гудима, Наталія
Hudyma, Nataliia
Bibliographic description (Ukraine): Гудима Н. Риторичні вправи як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів // Лінгвостилістичні студії : наук. журн. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т імені Лесі Українки, 2017. Вип. 6. С. 54-60.
Issue Date: 2017
Date of entry: 7-Jul-2020
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: риторика
риторичні вправи та завдання
риторичні вміння
комунікативна компетентність
учителі початкових класів
rhetoric
rhetorical exercises and tasks
rhetorical skills
communicative competence
primary school teachers
Abstract: У статті з’ясовано роль та місце риторичних вправ і завдань у процесі формування комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів; розроблено систему вправ і завдань з риторики української мови, що сприяє опануванню риторичних відомостей і формуванню професійно важливих мовно-риторичних умінь студентів ОКР «бакалавр» напряму підготовки «Початкова освіта».The process of preparing future teachers for speech activity involves the formation of their communicative skills, which are the part of their identity and are important not only for successful professional activity, but also for participation in various spheres of life in the society. The article determines the role and place of rhetorical exercises and tasks in the process of developing communicative competence of primary school teachers. The author has worked out the system of exercises and tasks promoting the acquisition of basic knowledge in rhetoric and the formation of professionally important linguistic and rhetorical skills of the students-bachelors specialising in primary education. The practical classes in Basics of Rhetoric in Primary School facilitate development of the following students’ communicative skills: to conduct a monologue on professional topics; to conduct an effective, constructive conversation on any topic, using verbal and nonverbal means; to acquire the skills of the polemic art, to have background knowledge of ethical culture of constructive dialogue and polylogue (debate, polemics, discussion).
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/17947
Content type: Article
Appears in Collections:Лінгвостилістичні студії, 2017, № 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf999,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.