Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16862
Title: Масове кіно як чинник ціннісних орієнтацій студентів (за результатами соціологічного дослідження)
Authors: Сальнікова, Світлана Анатоліївна
Климюк, Артур
Bibliographic description (Ukraine): Сальнікова, С., Климюк, А. (2018). Масове кіно як чинник ціннісних орієнтацій студентів (за результатами соціологічного дослідження). Соціологічні студії, 2(13), рр. 45–53. DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-45-52
Issue Date: 2018
Date of entry: 11-Feb-2020
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: характер впливу кіно
рівень поширеності кіно
одновимірний розподіл
ціннісно-нормативна система
Abstract: Дослідження полягає у виявленні особливостей впливу сучасного масового кіно на формування ціннісних орієнтацій студентської молоді в рамках кількісної стратегії. Емпірична база статті – результати пілотного дослідження, проведеного лабораторією соціологічних досліджень Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки серед студентів 2–4-го курсів у період із 26.09.2018 до 05.10.2018 (обсяг вибірки становить 210 осіб). Виявлено, що рівень поширеності масового кіно серед студентів є високим (85,6 %) і характер його впливу визначається як позитивний (50,8 %) чи нейтральний (35,8 %). Негативний вплив (3,3 %) проявляється в наявності сцен насильства, пропагуванні алкоголю й наркотиків, утечі від реальності тощо. Позитивний вплив кіно полягає в психологічному розвантаженні (55,8 %), сприянні інтелектуальному розвитку (43,3 %) та формуванню життєвих стратегій (35,0 %). Масове кіно формує образ авторитетного або життєлюбного лідера, патріотичність не є його обов’язковою рисою. «Подивитися фільм» для студента означає розважитися (58,3 %), та провести вільний час (55,0 %), першочергово звертаючи увагу на сюжет фільму (68,3 %), акторську гру (58,3 %), оригінальність картини (35,0 %), сценарій (30,8 %) тощо. Та й призначення кіно, на думку студентської молоді, полягає в тому, аби бути засобом відпочинку й розваги (55,0 %), пропагувати позитивні моральні цінності (45,8 %), бути джерелом нових знань про світ і людей (45,0 %). На користь розважальної місії фільму свідчить розподіл жанрових уподобань волинських студентів, а це – кінокомедії (60,8 %), пригодницькі фільми (43,3 %), детективи (35,8 %), ліричні фільми про любов і сім’ю (35,0 %) тощо. Інтернет є основним ресурсом для перегляду кіно (79,2 %), незначна частка студентів відвідує кінотеатри (15,0 %). Вибір контенту залежить від ціннісно-нормативної бази кожного.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16862
Content type: Article
Appears in Collections:Соціологічні студії, 2018, № 2 (13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
socst_2018_2_8.pdf196,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.