Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14325
Title: Моделювання комунікативних ситуацій професійної діяльності як педагогічна умова формування комунікативної компететності майбутніх інженерів-аграрників
Other Titles: Modeling of communicative situations of professional activity as a pedagogical condition of formation of communicative competence of future agrarian engineers
Authors: Ковальова, Катерина
Kovalova, Kateryna
Bibliographic description (Ukraine): Ковальова К. Моделювання комунікативних ситуацій професійної діяльності як педагогічна умова формування комунікативної компететності майбутніх інженерів-аграрників / К. Ковальова // Педагогічний часопис Волині : СНУ імені Лесі Українки, 2017. – №3 (6). – С. 43–48.
Issue Date: 2017
Date of entry: 13-Jul-2018
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: моделювання
інженер-аграрник
комунікативна ситуація
майбутня професія
педагогічна умова
професійна ситуація
комунікативна компетентність
спілкування
modeling
agrarian engineer
communicative situation
future profession
pedagogical condition
professional situation
communicative competence
communication
Abstract: У статті визначені основні ознаки контекстного навчання та визначений його вплив на формування комунікативної компетентності майбутніх інженерів-аграрників. Доведено, що основною ознакою такого навчання є моделювання предметного і соціального змісту майбутньої професії через відтворення реальних професійних ситуацій. Встановлено, що цей вид навчання дозволяє студентам зануритись в світ майбутньої професії, дізнатись про її особливості, спробувати налагодити ділові відносини, підібрати відповідні форми поведінки, спробувати сформувати позитивний мікроклімат, відчути відповідальність за власні вчинки та дії. The article highlights the main principles and features of case study. It is shown that it is very important to use in the educational process the method of modeling of communicative situations of future professional activities. This pedagogical condition helps future agrarian engineers to obtain knowledge, form the language of behavior of a specialist, conduct a conversation, solve business problems and create the ease in communication in general. It is proved that problematic discussions contribute to the ability to adapt, find ways to solve professional tasks and develop students' communication competence. The use of communicative situations during the lectures on “Psychology” and “Foreign language for professional orientation” promoted the development of communicative competence, linguistic-thinking activity, self-presentation, self-actualization, pushed to search for new ideas, logical-justified solutions, enrich the experience, imagination, enhance motivation, improve and develop communicative skills in order to understand the importance of communication for a future career.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14325
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 3(6)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковальова-43-48.pdf570,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.