Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13760
Title: Казкотерапія як інноваційна здоров'язбережувальна технологія у просторі сучасного дошкільного закладу
Other Titles: Author's tale as innovative health safety technology in the space of modern preschool agency
Authors: Замелюк, Марія
Zamelyuk, M.
Bibliographic description (Ukraine): Замелюк М. Казкотерапія як інноваційна здоров'язбережувальна технологія у просторі сучасного дошкільного закладу / М. Замелюк // Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки. – Луцьк, 2017. – № 2(351). – С. 14–19.
Issue Date: 2017
Date of entry: 15-Mar-2018
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: здоров'я
здоров'я збережувальні технології
казкотерапія
навчально-виховний процес дошкільного закладу
діти дошкільного віку
health
health-saving technologies
fairy-tale therapy
educational-educational process of preschool institutions
children of preschool age
Abstract: У статті проаналізовано психолого-педагогічний потенціал казкотерапії як ефективної здоров‟язбережувальні технології, виховання і особистісного розвитку дитини дошкільного віку. Охарактеризовано види казок, що використовуються у казкотерапії щодо специфіки їх застосування у навчально-виховному процесі дошкільного закладу. The article analyzes the psychological and pedagogical potential of the speaker therapy as an effective health-preserving technology, education and personal development of a child of preschool age. The types of fairy tales used in the treatise on the specifics of their use in the educational process of the pre-school institution are described.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13760
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2017, № 2 (351)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Замелюк_14-19.pdf245,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.