Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13410
Title: Теоретичний погляд на стильові особливості синтаксису реклами
Other Titles: The Syntax Characteristics of Advertising Text: Theoretical Aspect.
Authors: Кузьмич, Оксана
Кондратюк, Юлія
Kuzmych, Oksana
Kondtratiuk, Yulia
Bibliographic description (Ukraine): Кузьмич О., Кондратюк Ю. Теоретичний погляд на стильові особливості синтаксису реклами // Лінгвостилістичні студії : наук. журн. / [редкол. : C. К. Богдан (голов. ред.) та ін.]. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. Вип. 5. C. 94-100.
Issue Date: 2016
Date of entry: 5-Dec-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: стиль
синтаксис реклами
функція реклами
рекламний текст
syntax of advertising
function of advertising
text advertising
sentence
Abstract: Стаття присвячена висвітленню сучасного стану досліджень синтаксису рекламного тексту. Простежено історію вивчення синтаксису реклами на матеріалі української та іноземних мов. Проблему синтаксичного оформлення рекламних текстів розглянуто в комплексі з іншими питаннями мовної організації української реклами. The article reveals the main trends in modern research of advertising text syntax. The study of this aspect of advertising text has been done on the materials from Ukrainian and foreign sources. The emphasis is laid on the comprehensive analysis of researches dealing with the issues of the Ukrainian advertisement text peculiarities. The problem of syntactic organization of advertising texts is considered in correlation with the other linguistic issues of Ukrainian advertising discourse.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13410
Content type: Article
Appears in Collections:Лінгвостилістичні студії, 2016, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кузьмич Кондратюк.PDF164,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.