Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13284
Title: Інтегроване навчання як засіб оптимізації освітньо-виховного процесу в сучасному дошкільному закладі
Other Titles: Integrated training as a means of optimizatin educative process in modern kindergartens
Authors: Боярчук, Світлана
Boiarchuk, Svitlana
Bibliographic description (Ukraine): Боярчук, С. Інтегроваане навчання як засіб оптимізації освітньо-виховного процесу в сучасньому дошкільному закладі / С. Боярчук // Педагогічний часопис Волині. – 2017. – № 2. – С. 71-76. – Бібліогр.: 7 назв.
Issue Date: 2017
Date of entry: 10-Oct-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: інтеграція
інтегроване навчання
інтегрований підхід
інтегративні процеси
інтегроване заняття
цілісне сприйняття світу
оптимізація
integration
integrated training
integrated approach
integrative processes
integrated classes
holistic perception of the world
optimization
Abstract: У статті розглядається проблема організації інтегрованого навчання дітей дошкільного віку, яке є одним із дієвих засобів підвищення якості та інтенсифікації освітньо-виховного процесу у сучасному дошкільному закладі, розкривається сутність поняття «інтеграції». Інтеграція є однією з освітніх перспектив, у якій закладені оптимальні умови діяльності. problem of organization of integrated education of preschool children, which is one of the most effective means of improving the quality of education and intensification of educational process in modern preschools, the essence of the concept of integration. Integration is one of the educational prospects, which incorporated the optimal conditions of activity. Due to the integration of the content of preschool education child acquires knowledge not only of individual branches as integral knowledge about life, the world in which she lives. Applying the principle of integration significantly enhances the educational process, driven analytical and synthetic activity of children growing need for a systematic approach to the object of knowledge, forming ability to analyze, compare items, objects environment, providing a holistic perception of the world. It is able to form an integrated education a child of preschool age philosophy as a system of views on the environment, contribute to the formation in his mind the whole picture of the world, the formation of the child as an active subject of life, a competent person.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13284
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 2(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-76.pdf391,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.