Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13284
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБоярчук, Світлана-
dc.contributor.authorBoiarchuk, Svitlana-
dc.date.accessioned2017-10-10T17:32:46Z-
dc.date.available2017-10-10T17:32:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБоярчук, С. Інтегроваане навчання як засіб оптимізації освітньо-виховного процесу в сучасньому дошкільному закладі / С. Боярчук // Педагогічний часопис Волині. – 2017. – № 2. – С. 71-76. – Бібліогр.: 7 назв.-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13284-
dc.description.abstractУ статті розглядається проблема організації інтегрованого навчання дітей дошкільного віку, яке є одним із дієвих засобів підвищення якості та інтенсифікації освітньо-виховного процесу у сучасному дошкільному закладі, розкривається сутність поняття «інтеграції». Інтеграція є однією з освітніх перспектив, у якій закладені оптимальні умови діяльності. problem of organization of integrated education of preschool children, which is one of the most effective means of improving the quality of education and intensification of educational process in modern preschools, the essence of the concept of integration. Integration is one of the educational prospects, which incorporated the optimal conditions of activity. Due to the integration of the content of preschool education child acquires knowledge not only of individual branches as integral knowledge about life, the world in which she lives. Applying the principle of integration significantly enhances the educational process, driven analytical and synthetic activity of children growing need for a systematic approach to the object of knowledge, forming ability to analyze, compare items, objects environment, providing a holistic perception of the world. It is able to form an integrated education a child of preschool age philosophy as a system of views on the environment, contribute to the formation in his mind the whole picture of the world, the formation of the child as an active subject of life, a competent person.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українки-
dc.subjectінтеграціяuk_UK
dc.subjectінтегроване навчанняuk_UK
dc.subjectінтегрований підхідuk_UK
dc.subjectінтегративні процесиuk_UK
dc.subjectінтегроване заняттяuk_UK
dc.subjectцілісне сприйняття світуuk_UK
dc.subjectоптимізаціяuk_UK
dc.subjectintegrationuk_UK
dc.subjectintegrated traininguk_UK
dc.subjectintegrated approachuk_UK
dc.subjectintegrative processesuk_UK
dc.subjectintegrated classesuk_UK
dc.subjectholistic perception of the worlduk_UK
dc.subjectoptimizationuk_UK
dc.titleІнтегроване навчання як засіб оптимізації освітньо-виховного процесу в сучасному дошкільному закладіuk_UK
dc.title.alternativeIntegrated training as a means of optimizatin educative process in modern kindergartensuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.udcУДК 373.2-
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 2(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-76.pdf391,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.