Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12150
Title: Навчання дітей дошкільного віку елементів математики за системою М. Монтессорі в умовах інклюзивної групи
Other Titles: Teaching preschoolers math elements in the system M. Montessori in terms of inclusive group
Authors: Павлюк, Тетяна
Pavliuk, Tatiana
Bibliographic description (Ukraine): Павлюк Т. Навчання дітей дошкільного віку елементів математики за системою М. Монтессорі в умовах інклюзивної групи / Т. Павлюк // Педагогічний часопис Волині. - 2016. - № 2(3). - С. 124-128
Issue Date: 2016
Date of entry: 27-Mar-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: дитина старшого дошкільного віку
дитина з особливими освітніми потребами
дошкільний навчальний заклад
child under school age
child with special educational needs
pre-school
Abstract: У статті обґрунтовано актуальність проблеми навчання дітей дошкільного віку елементів математики в умовах інклюзивної групи. Виокремлено особливості навчання дошкільників математики за системою М. Монтессорі та стан її використання в інклюзивних групах. In the article the relevance of teaching preschool children math elements in terms of inclusive group. Thesis there is determined the peculiarities of teaching preschool math system M. Montessori and the state of its use in inclusive groups. The article emphasized that the issue of inclusion of children with special educational needs in the healthy peer’s community today acquires outstanding relevance, that’s why the development of methods and technologies work in an inclusive group requires study and implementation of the classical heritage of outstanding teachers.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12150
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2016, № 2(3)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
r_3-16-20.pdf476,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.