Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11514
Title: Віртуальний тур як засіб формування позитивного іміджу міста (на прикладі проекту «Віртуальний Луцьк»)
Other Titles: Virtual Tour as a Way of Creating of a Positive Image of the City (Based on «Virtual Lutsk» Project)
Authors: Опейда, Людмила Миколаївна
Опейда, Людмила Николаевна
Opeida, Liudmyla H.
Опейда, Артур Русланович
Опейда, Артур Русланович
Opeida, Artur R.
Bibliographic description (Ukraine): Опейда Л. М., Опейда А. Р. Віртуальний тур як засіб формування позитивного іміджу міста (на прикладі проекту «Віртуальний Луцьк») / Л. М. Опейда, А. Р. Опейда // Соціологічні студії. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. - № 2 (9). - С. 25-30
Issue Date: 2016
Date of entry: 31-Jan-2017
Keywords: імідж
туристський імідж міста
віртуальний туризм
віртуальний тур
3D тур
дестинація
інвестиції
image
the tourist image of the city
virtual tourism
virtual tour
3d tour
destination
investments
Abstract: Зі стрімким розвитком інноваційно-інформаційних технологій та широким спектром їх застосування, зокрема в туристичній сфері, виникають нові аспекти у формуванні позитивного іміджу міста, області, туристського регіону. Основним засобом на цьому шляху є створення й упровадження віртуальних 3D-турів, які здатні насамперед значно розширити коло потенційних споживачів турпродукту, роблячи доступними туристичні об’єкти для різних категорій населення, а також викликати неабиякий інтерес у потенційних інвесторів не лише туристичної сфери, а й інших галузей господарювання. Due to the rapid development and wide use of the modern innovative and information technologies, particularly in tourism, new opportunities in the formation of the positive image of the city, region or a tourist region arise. The study examines the impact of virtual tourism on the formation of the city’s positive image, as well as the expansion of potential consumers of tourism products and potential investors, not only in the tourism industry but also in the other sectors of economic activity. The aim of the study is to show the contradictions and conflicts in implementing of virtual tours and examine their role in the formation of a positive image of the city (based on «Virtual Lutsk» project). The results of the study show that developed and implemented virtual tours directly influence the formation of the positive image of the city, region, or a tourist region. Moreover, thanks to 3d tours, travels become accessible to different groups of people. The conclusions of the study recommend further research in this area, in particular by asking Internet users about their impressions of the 3d tours of the city or a region and studying of the impact of tourism on the formation of virtual tourist flows, new acquisitions and investments in the development of the city.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11514
Content type: Article
Appears in Collections:Соціологічні студії, 2016, № 2 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
socst_2016_2_7.pdf254,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.