Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11490
Title: Дослідницько-інноваційна діяльність в контексті професійної підготовки висококваліфікованих фахівців
Other Titles: The definition of the essence of the concept of "research and innovation" in the context of training of highly qualified specialists
Authors: Меняйло, Вікторія
Meniailo, V.
Bibliographic description (Ukraine): Меняйло Вікторія. Дослідницько-інноваційна діяльність в контексті професійної підготовки висококваліфікованих фахівців / В. Меняйло // Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки: серія Педагогічні науки. – 2016. - № 2 (304). – с. 77-82
Issue Date: 2016
Date of entry: 30-Jan-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: дослідницька діяльність
research
інноваційна діяльність
дослідницько-інноваційна діяльність
innovation
research and innovatsionnaya deyatelnost
Abstract: Проведено теоретичний аналіз понять «діяльність», «дослідницька діяльність», «інноваційна діяльність», на підставі якого розкрито сутність феномену «дослідницько-інноваційна діяльність», а також запропоновані авторські визначення термінів «дослідницька діяльність», «інноваційна діяльність».In this paper, in terms of the activity approach a theoretical analysis of such concepts as "Research Activities", "innovation", proposed to their own definition, as well as the interrelation between these categories, which allowed to reveal the essence of the phenomenon of "research and innovation" as a complex activity (cognitive and practical), aimed at obtaining new knowledge and bringing them to the level of innovation, the implementation of which will provide the necessary economic, social effect. In the context of training of highly qualified specialists, in particular its research and innovation component, which means activities aimed at systematizing the existing and acquiring new knowledge, formalized in videprodukta (a method, system, technology, design, and others.) Ready for practical application in a particular a professional activity in order to increase its effectiveness.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11490
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf338,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.