Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11481
Title: | Навчально-виховне середовище ВНЗ як фактор професійно-особистісного становлення майбутнього фахівця |
Other Titles: | The educational environment of the University as a factor of professional and personal formation of future specialists |
Authors: | Сологуб, Тетяна Solohub, T. |
Bibliographic description (Ukraine): | Сологуб Тетяна. Навчально-виховне середовище ВНЗ як фактор професійно-особистісного становлення майбутнього фахівця / Т. Сологуб // Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки: серія Педагогічні науки. – 2016. - № 2 (304). – с. 106-112 |
Issue Date: | 2016 |
Date of entry: | 30-Jan-2017 |
Publisher: | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки |
Keywords: | становлення professional development особистість навчально-виховне середовище компоненти професійного становлення складові навчально-виховного середовища вищий навчальний заклад personality educational environment components of professional development components of the educational environment higher educational institution |
Abstract: | У статті розкривається сутність професійного становлення особистості; визначено етапи та компоненти професійного становлення; розкрито роль навчально-виховного середовища вищого навчального закладу в особистісному та професійному становленні майбутнього фахівця. The article reveals the essence of professional formation of the personality; defined stages and analyzed the components of professional formation of the personality of the future specialist. The concept of educational environment of a higher educational institution is defined and its role in personal and professional formation of a future specialist is explained. Analysis of the components of the educational environment as a factor of professional and personal formation of a future specialist is presented, as well as the necessity of interrelation and integrity of these factors of educational environment is justified. |
URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11481 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.