Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11481
Title: Навчально-виховне середовище ВНЗ як фактор професійно-особистісного становлення майбутнього фахівця
Other Titles: The educational environment of the University as a factor of professional and personal formation of future specialists
Authors: Сологуб, Тетяна
Solohub, T.
Bibliographic description (Ukraine): Сологуб Тетяна. Навчально-виховне середовище ВНЗ як фактор професійно-особистісного становлення майбутнього фахівця / Т. Сологуб // Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки: серія Педагогічні науки. – 2016. - № 2 (304). – с. 106-112
Issue Date: 2016
Date of entry: 30-Jan-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: становлення
professional development
особистість
навчально-виховне середовище
компоненти професійного становлення
складові навчально-виховного середовища
вищий навчальний заклад
personality
educational environment
components of professional development
components of the educational environment
higher educational institution
Abstract: У статті розкривається сутність професійного становлення особистості; визначено етапи та компоненти професійного становлення; розкрито роль навчально-виховного середовища вищого навчального закладу в особистісному та професійному становленні майбутнього фахівця. The article reveals the essence of professional formation of the personality; defined stages and analyzed the components of professional formation of the personality of the future specialist. The concept of educational environment of a higher educational institution is defined and its role in personal and professional formation of a future specialist is explained. Analysis of the components of the educational environment as a factor of professional and personal formation of a future specialist is presented, as well as the necessity of interrelation and integrity of these factors of educational environment is justified.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11481
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf292,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.