Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11477
Title: | Науковий дискурс: навчання аспірантів створенню якісного наукового тексту |
Other Titles: | Scientific Discourse: Postgraduates’ Training to Creating of Scientific Quality Text |
Authors: | Зірка, Віра Zirka, V. |
Bibliographic description (Ukraine): | Зірка Віра. Науковий дискурс: навчання аспірантів створенню якісного наукового тексту / В. Зірка // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. - 2016. - № 2 (304) : Серія "Педагогічні науки". - С. 37-44 |
Issue Date: | 2016 |
Date of entry: | 25-Jan-2017 |
Publisher: | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки |
Keywords: | дискурс discourse науковий текст створення аспіранти інформація презентація scientific text foreign academic language postgraduates competencies thesis |
Abstract: | Статтю присвячено питанню навчання аспірантів та науковців створення анотації, резюме, реферату як вимог складання іспитів з англійської мови, та формування наукового тексту, якій виступає способом подання результатів наукового дослідження. Проблеми написання розділів дисертаційного дослідження аспірантами окреслює його базові компетенції. The concepts relating to the English language for post graduates, academic language, scientific discourse and text are examined in the article. The paper deals with some aspects of post graduates’ training to create the text (including an annotation to a scientific article) with the help of an academic language. Since the text acts as a way of presenting scientific information, research results, so far two important items of it are derived: a description of theoretical assumptions’ contents of the research and its representation by the researcher. It is emphasized that the important factor is the meta-language representations of scientific work. The problem of writing an annotation, summary, scientific paper, thesis, parts of dissertation research outlines its core competencies: ability to perform tasks on vocabulary and grammar, write abstracts, make presentation of their work. |
URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11477 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.