Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11477
Title: Науковий дискурс: навчання аспірантів створенню якісного наукового тексту
Other Titles: Scientific Discourse: Postgraduates’ Training to Creating of Scientific Quality Text
Authors: Зірка, Віра
Zirka, V.
Bibliographic description (Ukraine): Зірка Віра. Науковий дискурс: навчання аспірантів створенню якісного наукового тексту / В. Зірка // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. - 2016. - № 2 (304) : Серія "Педагогічні науки". - С. 37-44
Issue Date: 2016
Date of entry: 25-Jan-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: дискурс
discourse
науковий текст
створення
аспіранти
інформація
презентація
scientific text
foreign academic language
postgraduates
competencies
thesis
Abstract: Статтю присвячено питанню навчання аспірантів та науковців створення анотації, резюме, реферату як вимог складання іспитів з англійської мови, та формування наукового тексту, якій виступає способом подання результатів наукового дослідження. Проблеми написання розділів дисертаційного дослідження аспірантами окреслює його базові компетенції. The concepts relating to the English language for post graduates, academic language, scientific discourse and text are examined in the article. The paper deals with some aspects of post graduates’ training to create the text (including an annotation to a scientific article) with the help of an academic language. Since the text acts as a way of presenting scientific information, research results, so far two important items of it are derived: a description of theoretical assumptions’ contents of the research and its representation by the researcher. It is emphasized that the important factor is the meta-language representations of scientific work. The problem of writing an annotation, summary, scientific paper, thesis, parts of dissertation research outlines its core competencies: ability to perform tasks on vocabulary and grammar, write abstracts, make presentation of their work.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11477
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf306 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.