Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11471
Title: Готовність нового фахівця до забезпечення якості європейських стандартів вищої освіти
Other Titles: New Specialists’ Readiness to the Assurance Quality of European Standarts
Authors: Ковальчук, Оксана
Kovalchuk, O.
Bibliographic description (Ukraine): Ковальчук Оксана. Готовність нового фахівця до забезпечення якості європейських стандартів вищої освіти / О.Ковальчук // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. - 2016. - № 2 (304) : Серія "Педагогічні науки". - С.52-57.
Issue Date: 2016
Date of entry: 25-Jan-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: готовність
readiness
новий фахівець
європейський стандарт вищої освіти
забезпечення якості європейських стандартів
new specialist
European standard of higher education
the assurance quality of European standards
Abstract: Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню готовності нового фахівця до забезпечення якості європейських стандартів вищої освіти та проаналізовано пріоритетні його характеристики. Обґрунтовано поняття «готовність», "європейський стандарт», «новий фахівець», «забезпечення якості європейських стандартів».The article is devoted to the theoretical substantiation of readiness of new specialists to the quality of European standards of higher education. The notions of “readiness”, “European standard”, “new specialist”, “the assurance quality of European standards” are characterized. The types of readiness are defined and its importance for modern specialist. The prior directions of formation and development of personal characteristics of modern specialists are identified and analyzed. The main quality and requirements are emphasized which characterize the modern specialist: democracy, tolerance, an open communication, a positive image, professionalism, profound knowledge, culture, creativity, inner spirituality. The main European educational standards are analyzed that define the requirements for the results and quality of specialists’ training at different levels.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11471
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf285,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.