Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11206
Title: Здоров’я природи – здоров’я людини
Other Titles: Health of the Nature – Health of the Person
Authors: Валецька, Руслана
Valetskауа, Ruslana
Bibliographic description (Ukraine): Валецька, Р. Здоров’я природи - здоров’я людини / Р. Валецька // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Географічні науки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; редкол.: Н. Н. Коцан. - Луцьк, 2013. - № 16 (265). - С. 206-208
Issue Date: 2013
Date of entry: 17-Dec-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: природа
здоров’я
турбота
аналіз
пізнання природи
nature
health
cares
аnalyze
learn the nature
Abstract: У статті розглянуто потребу педагогів і вихователів дошкільних закладів привчити дитину з ранніх літ більше бути на природі, турбуватися про її збереження, чистоту, навчити пізнати природу і самого себе, сформувати уміння розуміти природу такою, якою вона є насправді, вміти спостерігати, аналізувати причини своїх учинків. Звернено особливу увагу на природне джерело оздоровлення дітей, зокрема на те, щоб діти більшу частину доби будь-якої пори року були на свіжому повітрі, багато рухалися. Діти повинні довго зберегати відчуття, які вони отримали від спілкування з природою. Охорона природи високогуманна громадян- ська позиція, в основі якої найвища моральна цінність збереження серця і розуму кожного нашого вихованця. Вона може виробитися тільки при постійному діяльному спілкуванні з природою, спрямованому на збереження її надр, річок, повітря, полів та лісів. In the article the questions of necessity teachers and educators of preschool establishments are examined from early years to teach a child anymore to be on nature, worry about its maintainance, cleanness, learn to get to know nature and itself, ability to understand nature such which it is in actual fact, able to look after, to analyse reasons of the acts. The special attention applies on the natural source of making healthy of children, in particular on that, to put greater part of time of any time of year were on fresh air, moved much. Nature is a garden of health, to submerge in nature, absorb for itself its impression, to outlive those ideas physical and spiritual. Must put early and on great while to save sense, what of them got from socializing with nature. Conservancy is high-humane civil position in basis of which there is the greatest moral value of maintainance of heart and mind of every our pupil. It can be produced only at the permanent active socializing with nature, directed on the maintainance of its bowels of the earth, rivers, air, fields and forests. Conservancy is highhumane civil position in basis of which there is the greatest moral value of maintainance of heart and mind of every our pupil. It can be produced only at the permanent active socializing with nature, directed on the maintainance of its bowels of the earth, rivers, air, fields and forests.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11206
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Географічні науки", 2013, № 16 (265)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31.pdf139,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.