Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛяшук, Людмила Леонідівна-
dc.contributor.authorLiashuk, Liudmyla L.-
dc.date.accessioned2016-06-15T18:47:18Z-
dc.date.available2016-06-15T18:47:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЛяшук Л. Л. Микола Хлєбніков як критик перших позитивістів і їхнього предтечі / Л. Л. Ляшук // Соціологічні студії. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. - № 1 (4). - С. 30-37.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 316.323(091)-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9602-
dc.description.abstractАктуальність вивчення наукових здобутків М. Хлєбнікова в царині соціологічної науки пояснюється його концепцією цивілізації, яка належно характеризує її сутність та закони розвитку. Виходячи з цього, у межах нашого дослідження виявлено закономірності розвитку цивілізації; проведено паралелі між поглядами М. Хлєбнікова й перших позитивістів на суспільний розвиток; наведено аргументи, які дають підстави для спростування теорії О. Конта, Г. Сперсера та А. Сен-Сімона. М. Хлєбніков – автор оригінальної концепції локальної цивілізації, що постає як ідеальний світ, осердям якої є моральні, морально-релігійні цінності та якій підпорядковано реальний світ. Реальний світ як сукупність соціальних, матеріально-виробничих й інших відносин не має самостійного значення, а відповідно – і підстав для якоїсь теорії про етапи (періоди) його розвитку. Своїми твердженнями про цивілізацію, яка вміщує ідеальні цінності, київський учений тяжіє до неокантіанської традиції. Згідно з концепцією М. Хлєбнікова, цивілізації носять локальний характер й існують у певний час і на певній території як самобутні культурно-історичні типи, а на їх розвиток впливають пізнавальні, моральні й естетичні ідеї. Search essence of civilization and laws its development led to the relevance studying the creative heritage of M. Khlebnikov, so the main task of work is: interpretation basic elements of civilization and refutation of the doctrine of Conte need for a new science of society. The difference between the laws of nature from the laws of society receives its embodiment in the concept of civilization M. Khlebnikov, which is seen as an original cultural and historical type of local character. Human civilization presented as the transfer of knowledge by inheritance from one peoples to other peoples, from one civilization to of other civilizations and by no means presented in the form development of mind, and therefore no reason to assert that in its development humanity passes certain stages of intellectual evolution. In this way, criticism of positivism M. Khlebnikov reduced to the depth analysis of the basic concepts of society: religion, law, nation state. For defining the level of influence each of these concepts is on the development of civilization M. Khlebnikov viewed brings is strong that force on new ideas first regarded positivists and their predecessors.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectцивілізаціяuk_UK
dc.subjectрелігіяuk_UK
dc.subjectдержаваuk_UK
dc.subjectсуспільствоuk_UK
dc.subjectеволюціяuk_UK
dc.subjectcivilizationuk_UK
dc.subjectreligionuk_UK
dc.subjectstateuk_UK
dc.subjectsocietyuk_UK
dc.subjectevolutionuk_UK
dc.titleМикола Хлєбніков як критик перших позитивістів і їхнього предтечіuk_UK
dc.title.alternativeNikolay Khlebnikov as Critic the First Positivists and their Forerunnersuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Соціологічні студії, 2014, № 1 (4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
socst_2014_1_6.pdf351,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.