Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9281
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОстапйовська, Ірина-
dc.contributor.authorOstapyovska, Iryna-
dc.date.accessioned2016-04-08T06:48:53Z-
dc.date.available2016-04-08T06:48:53Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОстапйовська І. Діагностика обдарованості в умовах інклюзивного підходу / І. Остапйовська // Педагогічний часопис Волині. - 2016. - № 1(2). - С. 111-116uk_UK
dc.identifier.otherУДК 373.3.091.212.3-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9281-
dc.description.abstractУ статті досліджено та актуалізовано зміст понять «інклюзивна освіта», «учні з особливими освітніми потребами», «обдарованість». Проаналізовано існуючі підходи до визначення структури, критеріїв та показників сформованості обдарованості та особливості її діагностики. Досліджено проблеми організації та проведення навчально-виховного процесу із залученням обдарованих дітей у початковій школі, а також розроблено окремі рекомендації щодо їх профілактики та розв’язання. Relevance of the article is closely connected with the fact, that humanism is one of the main ways of development of the education today. Thus, need to ensure the favorable conditions for training everybody. This is why the aim of this article is to explore the problem of diagnosis of giftedness of primary school pupils in the context of an inclusive approach. The meaning of notions «inclusive education», «pupils with special educational needs», «talent» were researched and actualized in the article. It is proved that the main objective of inclusive education is to provide comfortable conditions for training in secondary schools in the place of life for all. It is shown that gifted pupils are the children with special educational needs, so they need the additional educational and psychological attention. So, during the process of learning of gifted children they require an inclusive approach. Also, the different approaches to studying the concept of «talent» are explored in the article. The necessity of diagnosis of the talent of personality has been proved. Some kinds of talents and their characteristics were investigated. Examples of the most popular methods of diagnosis were named. Also formulated some guidelines concerning of the process of diagnoses of the talent of younger pupils. The prospects of research consist of the creation the methodic of research application in practice the methods of diagnosis, which were been named, and drafting the own technologies to create personal plans for teaching gifted children.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectпочаткова школаuk_UK
dc.subjectобдарована дитинаuk_UK
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UK
dc.subjectprimary schooluk_UK
dc.subjectgifted childuk_UK
dc.subjectthe inclusive educationuk_UK
dc.titleДіагностика обдарованості в умовах інклюзивного підходуuk_UK
dc.title.alternativeThe Diagnostics of the Talent in the Conditions of the Inclusive Approachuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2016, № 1(2)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The Diagnostics of the Talent in the.pdf195,73 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.