Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/8363
Title: Формування правильної постави в дітей дошкільного й шкільного віку на уроках фізичного виховання
Other Titles: Formation of Correct Posture Among Children of Preschool and School age at Physical Education Classes
Authors: Валецький, Юрій
Valetskyi, Yuriy
Bibliographic description (Ukraine): Валецький, Ю. Формування правильної постави в дітей дошкільного й шкільного віку на уроках фізичного виховання / Ю. Валецький // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: А. В. Цьось та ін.]. - Луцьк, 2015. - № 2(30). - С. 108-113.
Issue Date: 2015
Date of entry: 22-Feb-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: нормальна постава
дефекти постави
умови, які спричиняють порушення постави
коригувальні гімнастичні вправи
normal posture
posture defects
conditions that contribute to incorrect posture development
corrective gymnastic exercises
Abstract: У статті проаналізовано та узагальнено умови формування правильної постави на уроках фізичного виховання. Звернуто особливу увагу на своєчасне розпізнання та профілактику порушень постави, починаючи з раннього дитинства. Розкрито значення фізичного виховання й ефективність упровадження медико-педагогічних профілактичних оздоровчих заходів серед дітей дошкільного та шкільного віку. Показано, що профілактика порушень постави починається з раннього дитинства. Вона включає загальні заходи, спрямовані на зміцнення здоров’я дітей, і спеціальні – для забезпечення виховання правильного положення тіла. До загальних заходів належать організація раціонального режиму, забезпечення достатньої тривалості сну дітей, перебування на свіжому повітрі, повноцінне харчування, правильне поєднання активної діяльності та відпочинку. Важливе значення мас добір меблів: постіль не повинна бути дуже м’якою, розміри меблів мають відповідати зросту й пропорціям тіла; достатня освітленість робочого місця. Спеціальні заходи профілактики постави – це систематичні заняття фізичними вправами, починаючи із масажу та гімнастики на першому році життя. Треба методично правильно проводити фізичні заняття, залучаючи всі елемента, потрібні для формування в дітей правильної постави: біг, ходьба, повзання, вправи для зміцнення м’язів плечового пояса, живота, м’язів спини. Діти, у яких виявлено дефекти постави, повинні перебувати під особливим контролем. Треба постійно стежити за правильністю їхньої пози під час занять у школі й у дошкільному закладі та вдома. Їх потрібно садовити за парти чи столи середнього ряду, навчальне приладдя вони повинні носити в ранцях. На уроках фізкультури дітей із порушеннями постави не варто виділяти в спеціальну групу, але бажано проводити з ними додатково коригувальну гімнастику. Методика проведення коригувальних вправ має відповідати віковим особливостям організму дітей дошкільного й шкільного віку. Дуже важливий індивідуальний підхід до дитини. У щоденній роботі необхідний постійний контроль вихователів та вчителів за тим, щоб діти формували нормальну поставу. In the article it was analyzed and generalized the conditions of formation of correct posture at physical education classes. Special attention is paid to timely recognition and prevention of disorders of posture starting from early childhood. It is revealed the significance of physical education and the effectiveness of implementation of medical-pedagogical and recreational activities for children of preschool and school age. It was indicated that prevention of posture disorders begins in early childhood. It includes general measures aimed at children’s health improvement, and special education measures that ensure education of correct position of a body. General activities include organization of rational mode, ensuring of adequate sleep duration, children’s staying in the open air, organization of good nutrition, right combination of vigorous activity and rest. Great importance is given to selection of furniture: a bed should not be too soft, furniture size should match growth and body proportions: adequate lighting of workplace. Special measures of prevention of incorrect posture should include systematic physical exercises, starting with massage and gymnastics during the first year of life. Methodologically properly conducted physical training classes include all the elements necessary for the formation of correct posture among children: running, walking, climbing, exercises for strengthening the muscles of shoulder girdle, abdomen, back muscles. Children who were diagnosed posture disorders must be under special control. It is necessary to constantly keep an eye on their posture during classes and at home. They should be seated at the desks of the middle row. School accessories should be kept in rucksacks. During physical education classes children with posture disorders shouldn’t be sorted out into a special group, but it is desirable to do with them an additional corrective gymnastics. Methodology of conducting of corrective exercises must correspond with age peculiarities of organisms of children of school and pre–school age. Individual approach is very important for children. In everyday work with children it is important for teachers and tutors to maintain constant control for children to form correct posture.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/8363
Content type: Article
Appears in Collections:Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2015, № 2 (30)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Юрій Валецький.pdf315,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.