Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7852
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВербицька, Анна Едуардівна-
dc.contributor.authorVerbytska, A. E.-
dc.date.accessioned2016-02-11T21:57:18Z-
dc.date.available2016-02-11T21:57:18Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВербицька А. Лінгвістичні аспекти дослідження дистресу / А. Вербицька // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 4. – С. 243–248.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 811.111’373:159.942-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7852-
dc.description.abstractУ статті систематизовано основні підходи до дослідження дистресу в лінгвістичних доробках зарубіжних та українських учених. Підсумовано результати досліджень дистресу з позиції когнітивної семантики, когні¬тивної лінгвістики, лексикографії, лінгвокультурології, дискурсології. Викладено результати застосування сце¬нарійного підходу до аналізу емоційного концепту DISTRESS. Виокремлено ознаки, за якими дистрес якісно відрізняється від інших емоцій: його активна та вольова природа, зв’язок мисленнєвих процесів і причин виникнення емоції. Схарактеризовано погляди лінгвістів на базовий чи похідний характер дистресу. Установ¬лено наявність образно-ціннісних характеристик концепту DISTRESS, а також результати проведення аналізу концептуальної метафори на основі релігійних текстів. Емоцію досліджено на матеріалі російськомовних, україномовних, англомовних, німецькомовних джерел і мови івриту. Виявлено типи дискурсів, у яких реалі¬зуються лінгвокогнітивні характеристики дистресу, а саме медичний, релігійний, медіа-дискурс. Обґрунтовано когнітивно-комунікативний підхід для аналізу емоції горя-страждання (дистресу) в англомовному медіа-дис¬курсі. In the paper the approaches to the study of distress in the linguistic heritage of Ukrainian and foreign scientists have been systematized. The results of studies of distress are shown from the standpoint of Cognitive Semantics, Cognitive Psychology, Cognitive Linguistics, Lexico¬graphy, Cultural Linguistics, and Discourse Analysis. Linguistic mode of study is revealed in the application of scenarios technique to the analysis of the emotional concept DISTRESS. Author determined the distinctive features of distress: its active and strong-willed nature, relation between thinking processes and causes of distress emergence. The views of linguists at the base or derivative nature of distress are characterized in the paper. The presence of figurative and value characteristics of the concept DISTRESS, as well as the results of the analysis of conceptual metaphor based on religious texts is ascertained. Linguistic studies of the emotion concerned Russian, Ukrainian, English, German and Hebrew sources. Cognitive characteristics of distress are implemented in such types of discourse as medical, religious, media discourse. The validity of applying cognitive-communicative approach to analysis of the distress in English media discourse is stated.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectдистресuk_UK
dc.subjectdistressuk_UK
dc.subjectемоціяuk_UK
dc.subjectemotionuk_UK
dc.subjectкогніціяuk_UK
dc.subjectcognitionuk_UK
dc.titleЛінгвістичні аспекти дослідження дистресуuk_UK
dc.title.alternativeLinguistic Aspects to the Study of Distressuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 4 ()

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
48.pdf369,3 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.