Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7802
Назва: Семантико-когнітивний підхід у сучасних лінгвокогнітивних пошуках
Інші назви: Semantic-cognitive Approach in Modern Linguocognitive Studies
Автори: Андрусь, Андріана Федорівна
Andrus, A. F.
Бібліографічний опис: Андрусь А. Cемантико-когнітивний підхід у сучасних лінгвокогнітивних пошуках / А. Андрусь // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 4. – С. 11–15.
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 10-лют-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: концепт
concept
концептосфера
conceptual sphere
семантичний простір мови
semantic sphere of the language
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено вивченню семантико-когнітивного підходу в сучасних лінгвокогнітивних студіях. Предмет її пошуку в сучасній когнітивній лінгвістиці – найбільш суттєві концепти, які вибудовують концептуальний простір і є головними рубриками його членування. Проаналізовано дефініції і підходи до терміна концепт, виділено його структурні складники. Розрізнено такі поняття, як концептосфера і семантичний простір мови. Увагу зосереджено на проблемі співвідношення слова й концепту − однієї із центральних на сьогодні теоретичних проблем сучасної вітчизняної та зарубіжної когнітивної лінгвістики. Здійснено поглиблений аналіз сучасних поглядів на концепт, які можуть бути умовно об’єднані відповідно до методологічної спрямованості дослідників. Показано, що основний напрям семантико-когнітивного дослідження полягає у вивченні співвідношення семантики мови з концептосферою людини, тобто семантичних процесів із когнітивними. Метод семантико-когнітивного аналізу передбачає, що в процесі лінгвокогнітивного дослідження відбувається перехід від значень до змісту концептів. Усебічно описано етапи семантико-когнітивного підходу, який застосовують для вивчення концептуального простору мовних одиниць. The article represents a linguocognitive peculiarity study of semantic-cognitive approach. The study aims at representing the most important concepts, which form conceptual space and function as the main aspects of its categorization. The thesis not only sets a task of analyzing different definitions and approaches to term concept but it also intends to determine its structural components. Such notions as conceptual sphere and semantic space of the language are differentiated there. Besides, it focuses on the problem of correlation of a word and a concept, which is still one of the central theoretical problem of modern domestic and foreign cognitive linguistics. The complex analysis performed in the article takes into account modern points of view on concept, which are combined according to methodological direction of researchers. The article vividly reveals that the main approach of semantic-cognitive research is related to the study of correlation between semantics of the language and conceptual sphere of a person or semantic processes with cognitive ones. The method of semantic-cognitive research supposes that in the process of linguocognitive investigation there is a transfer from meanings to the content of concepts. Moreover, different stages of semantic-cognitive research which are used in the study of conceptual space of language units are described.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7802
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 4 ()

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf348,47 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.