Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077
Назва: Художньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтві
Інші назви: Artistic and Philosophical Image of Taras Shevchenko’s World in the Poetry and Art
Автори: Оляндер, Луїза
Oliander, Luisa
Бібліографічний опис: Оляндер Л. Художньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтві / Л. Оляндер // Волинь філологічна: текст і контекст. Творчість Т. Шевченка: традиції і сучасність : зб. наук. пр. / упоряд. О. В. Яблонська. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. – Вип. 18. – 40-51
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 5-січ-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: доля
думи
композиція
поетика
ритміко-інтонаційна організація тексту
світобачення
образна система
структура
fate
composition
poetics
rhythmic and intonational organization of the text
worldview
system of the images
confession
structure
Короткий огляд (реферат): У статті через заглиблення в мову великого Кобзаря – у внутрішню її форму як вираження індивідуального світогляду народу (В. Гумбольдт) – характеризується шевченківський художньо-філософський образ світу, його метафізичний і ментальний виміри та розглядається взаємодія поезій Т. Шевченка з його живописом, графікою, малюнками, офортами, з’ясовуються діалогічні відносини, що складаються між його творами та творами інших митців – представників красного письменства та зображальних мистецтв. Приділяється увага кінематографічності мислення поета, висловлюється думка про можливість розкадрування літературних творів Кобзаря та їхнього відтворення у стилі українського поетичного кіно. Підкреслено оновленість сталих фольклорних образів і мовних зворотів та підсилення їхньої емоційно-стилістичної ємності в шевченківській художній системі. Аналізуються погляди на творчість Т. Шевченка таких дослідників, як Б. Лепкий, В. Шевчук, І. Дзюба та Л. Генералюк. Shevchenko’s artistic and philosophical world, its mental and metaphysical aspects are characterized by deepening into the language of great poet (Kobzar) – into its internal form as expressing personal worldview of the people (von Humboldt); interaction between Shevchenko’s poetry and his paintings, graphics, drawings, etchings is examined; dialogic relationships between his works and the works of other masters – representatives of the literature and the arts, are defined.Attention is paid at kinematohrafick character of poet’s thinking. It is suggested about the possibility of storyboard of Kobzar’s literary works and their reproduction in the style of Ukrainian poetic cinema. It is highlighted innovation of sustainable folk images and turns of speech and strengthening their emotional and stylistic capacity in Shevchenko’s artistic system. In the article are analyzed views on the work of Shevchenko such researchers as B. Lepkyi, V. Shevchuk, I. Dzyuba and L. Heneralyuk.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Волинь філологічна: текст і контекст, 2014, № 18

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7.pdf323,81 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.