Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077
Title: Художньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтві
Other Titles: Artistic and Philosophical Image of Taras Shevchenko’s World in the Poetry and Art
Authors: Оляндер, Луїза
Oliander, Luisa
Bibliographic description (Ukraine): Оляндер Л. Художньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтві / Л. Оляндер // Волинь філологічна: текст і контекст. Творчість Т. Шевченка: традиції і сучасність : зб. наук. пр. / упоряд. О. В. Яблонська. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. – Вип. 18. – 40-51
Issue Date: 2014
Date of entry: 5-Jan-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: доля
думи
композиція
поетика
ритміко-інтонаційна організація тексту
світобачення
образна система
структура
fate
composition
poetics
rhythmic and intonational organization of the text
worldview
system of the images
confession
structure
Abstract: У статті через заглиблення в мову великого Кобзаря – у внутрішню її форму як вираження індивідуального світогляду народу (В. Гумбольдт) – характеризується шевченківський художньо-філософський образ світу, його метафізичний і ментальний виміри та розглядається взаємодія поезій Т. Шевченка з його живописом, графікою, малюнками, офортами, з’ясовуються діалогічні відносини, що складаються між його творами та творами інших митців – представників красного письменства та зображальних мистецтв. Приділяється увага кінематографічності мислення поета, висловлюється думка про можливість розкадрування літературних творів Кобзаря та їхнього відтворення у стилі українського поетичного кіно. Підкреслено оновленість сталих фольклорних образів і мовних зворотів та підсилення їхньої емоційно-стилістичної ємності в шевченківській художній системі. Аналізуються погляди на творчість Т. Шевченка таких дослідників, як Б. Лепкий, В. Шевчук, І. Дзюба та Л. Генералюк. Shevchenko’s artistic and philosophical world, its mental and metaphysical aspects are characterized by deepening into the language of great poet (Kobzar) – into its internal form as expressing personal worldview of the people (von Humboldt); interaction between Shevchenko’s poetry and his paintings, graphics, drawings, etchings is examined; dialogic relationships between his works and the works of other masters – representatives of the literature and the arts, are defined.Attention is paid at kinematohrafick character of poet’s thinking. It is suggested about the possibility of storyboard of Kobzar’s literary works and their reproduction in the style of Ukrainian poetic cinema. It is highlighted innovation of sustainable folk images and turns of speech and strengthening their emotional and stylistic capacity in Shevchenko’s artistic system. In the article are analyzed views on the work of Shevchenko such researchers as B. Lepkyi, V. Shevchuk, I. Dzyuba and L. Heneralyuk.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077
Content type: Article
Appears in Collections:Волинь філологічна: текст і контекст, 2014, № 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf323,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.