Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6757
Назва: Акмеологічний супровід учителя в періоди вікових криз професійного становлення
Інші назви: Acmeological Support to the Teacher at the Age Crises of Professional Formation.
Автори: Гречаник, Олена
Grechanyk, Olena
Бібліографічний опис: Гречаник Олена. Акмеологічний супровід учителя в періоди вікових криз професійного становлення / О. Гречаник// Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: І. О. Смолюк та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 8 (285). - С. 36-40.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 5-сер-2015
Теми: учитель, професійне становлення, вікові кризи, психолого-акмеологічний супровід
учитель, профессиональное становление, возрастные кризисы, психолого-акмеологическое сопровождение
teacher professional formation, age-related crises, psycho-acmeological support.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто феномен вікових криз професійного становлення вчителя, визначено основні напрями акмеологічного супроводу педагога в цей період, зокрема психолого-акмеологічну діагностику, акмеологічну освіту, акмеологічну профілактику, акмеологічне консультування, розвивальну роботу.В статье рассмотрен феномен возрастных кризисов профессионального станов-ления учителя. Так, определена сущность кризиса, возрастных кризисов, обозначены периоды возрастных кризисов взрослого периода, подчеркнута их взаимосвязь с кризисами профессионального развития. Названы причины возрастных и профессиональных кризисов учителя, обозначены деструктивный и конструктивный пути их решения. Так, последний предусматривает переход личности учителя на новый уровень развития, профессиональный рост, появление профессионального сознания, идентификации, уверенности в собственных силах, удовлетворенности, стремления к самоактуализации, саморазвитию, поиску смысла жизни. Определены направления акмеологического сопровождения педагога в периоды возрастных кризисов профессионального становления, в частности психолого-акмеологическая диагностика, акмеологическое образование, акмеологи-ческая профилактика, акмеологическое консультирование, развивающая работа. Описаны основные развиваю-щие методы и приемы: тренинг, методы саморегуляции, рефлексивная практика, теоретические и научно-практические семинары, педагогические игры.The article examines the phenomenon of age-related crises of teacher professional formation. Thus, it defines the essence of the crisis of the age-related crises, it marks the periods of age-related crises of adulthood and emphasizes their correlation to professional development crises. It also names the causes of age-related and professional crises of a teacher and marks destructive and constructive solutions. Thus, the last one involves teacher’s personal transition to a new level of development, professional growth, the emergence of professional consciousness, identification, self-confidence, satisfaction, desire for self-actualization, self-development, the search for meaning in life. The article as well defines the directions of acmeological support at times of age-related crises of teacher professional formation, in particular as psycho-acmeological diagnostics, acmeological education, acmeological prevention, acmeological coun-seling, developing work. It describes the basic developmental methods and techniques: training, methods of self-regulation, reflexive practice, theoretical and scientific and practical seminars, educational games.
Спонсорська підтримка: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6757
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Педагогічні науки", 2014, № 8 (285)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8.pdf834,34 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.