Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6420| Title: | Концепт Іншого в сучасній гуманістиці: трансценденталізм versus діалогізм |
| Other Titles: | Concept of the Other in the Contemporary Humanities: Transcendentalizm Versus Dialogizm |
| Authors: | Більченко, Є. В. Bilchenko, Y. V. |
| Bibliographic description (Ukraine): | Більченко Є. В. / Концепт Іншого в сучасній гуманістиці: трансценденталізм versus діалогізм / Є. В. Більченко // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки / Волинськ. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2012. - № 15 (240) : Філософські науки. - С. 9-15 |
| Issue Date: | 2012 |
| Date of entry: | 14-Jul-2015 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Keywords: | Інший Other трансценденталізм transcendentalizm феноменологізм dialogizm суб’єкт subject релятивація ralativation діалог dialogue онтичне ontic онтологічне ontological |
| Abstract: | Розкрито фігуру Іншого як провідний концепт сучасної гуманістики. Виокремлено два головні дискурси інтерпретації Іншого в культурній саморефлексії Заходу: класичний (трансценденталізм), де Інший постає як межа гносеологічної активності суб’єкта Cogito та піддається уніфікації з боку Я, та некласичний (діалогізм), де Інший постає як емпірична подія Dasein і релятивізує самість. У цій опозиції формулою діалектичного ба-лансу трансценденталізму та діалогізму є діалого-культурологічна версія Іншого як єдності онтологічного й онтичного начал. The article is devoted to the analysis of the Other as a leading figure of the contemporary humanities. The author separates two main discourses of the interpretation of the Other in the cultural self-reflection of the West: classic one (transcendentalizm), where the Other stands as a limit of the epistemological activity of the subject Cogito and exposes to the unification by Ego, and non-classic (dialogizm), where the Other stands as an empiric event of Dasein and makes a relativation of self-ness. In this opposition dialogo-culturological version of the Other as a unity of ontic and ontological is a formula of dialectic balance of transcendentalizm and dialogizm. |
| URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6420 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Серія "Філософські науки", 2012, №15 (240) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.