Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6393
Title: Leading tecnologia dei media ambivalenza cultura come fattore
Authors: Косюк, Оксана Михайлівна
Kosiuk, Oksana M.
Bibliographic description (Ukraine): Кosiuk O. M. Leading tecnologia dei media ambivalenza cultura come fattore. Italian Science Review. 2014; 5(14). PP. 31-34. Available at URL: http://www.ias-journal.org/archive/2014/may/Kosiuk.pdf
Issue Date: May-2014
Date of entry: 9-Jul-2015
Publisher: Italian Science Review
Keywords: технологія
комунікація
культура
technology
communication
culture
Abstract: In the article the technologies are analyzed as general and actually mass communication concepts and phenomena. First "technology" is interpreted in wide and narrow meanings: 1) sum of knowledge that can be used for producing goods and services in present resources; 2) methods of transformation in the process of making products of substance, energy and information. It is farther noticed that communicative technologies – only part of large list of the machine-building, informative, innovative and others like that. The author marked: if to think globally and remember, that treatment of nature / culture – it is communication, then any technology can be communicative. Besides – technology is not only a culture but also that, actually, does this culture mass. An art dominated before appearance of technology. With appearance of technology the original became accessible for all. Transition moment from an art to technology in fact created human civilizations. In the end we analyzed modern dominant communicative technologies: propaganda, psychoanalysis, performance.
В статье проанализированы технологии как понятия и явления всеохватывающие и собственно коммуникационные . Сначала «технология» определяется в широком и узком смыслах : 1 ) объем знаний , которые можно использовать для производства товаров и услуг из имеющихся ресурсов ; 2 ) способ преобразования в процессе изготовления продукции вещества, энергии и информации. Далее отмечено, что коммуникационные технологии – только часть большого перечня, в который входят машиностроительные, информационные, инновационные и др. Впоследствии указано: если мыслить глобально и помнить, что обработка природы/культура – это и есть коммуникация, то любую технологию следует считать коммуникационной. Кроме того – технология – не только культура, но и то, что, собственно, делает эту культуру массовой. До появления технологии господствовало искусство. С появлением технологии оригинальное стало доступным для всех. Момент перехода от искусства к технологии фактически создал человеческие цивилизации. Наконец мы анализируем доминантные коммуникационные технологии современности: пропаганду, психоанализ, перформанс.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6393
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FFG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kosiuk.pdf150,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.