Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6393
Назва: Leading tecnologia dei media ambivalenza cultura come fattore
Автори: Косюк, Оксана Михайлівна
Kosiuk, Oksana M.
Бібліографічний опис: Кosiuk O. M. Leading tecnologia dei media ambivalenza cultura come fattore. Italian Science Review. 2014; 5(14). PP. 31-34. Available at URL: http://www.ias-journal.org/archive/2014/may/Kosiuk.pdf
Дата публікації: тра-2014
Дата внесення: 9-лип-2015
Видавництво: Italian Science Review
Теми: технологія
комунікація
культура
technology
communication
culture
Короткий огляд (реферат): In the article the technologies are analyzed as general and actually mass communication concepts and phenomena. First "technology" is interpreted in wide and narrow meanings: 1) sum of knowledge that can be used for producing goods and services in present resources; 2) methods of transformation in the process of making products of substance, energy and information. It is farther noticed that communicative technologies – only part of large list of the machine-building, informative, innovative and others like that. The author marked: if to think globally and remember, that treatment of nature / culture – it is communication, then any technology can be communicative. Besides – technology is not only a culture but also that, actually, does this culture mass. An art dominated before appearance of technology. With appearance of technology the original became accessible for all. Transition moment from an art to technology in fact created human civilizations. In the end we analyzed modern dominant communicative technologies: propaganda, psychoanalysis, performance.
В статье проанализированы технологии как понятия и явления всеохватывающие и собственно коммуникационные . Сначала «технология» определяется в широком и узком смыслах : 1 ) объем знаний , которые можно использовать для производства товаров и услуг из имеющихся ресурсов ; 2 ) способ преобразования в процессе изготовления продукции вещества, энергии и информации. Далее отмечено, что коммуникационные технологии – только часть большого перечня, в который входят машиностроительные, информационные, инновационные и др. Впоследствии указано: если мыслить глобально и помнить, что обработка природы/культура – это и есть коммуникация, то любую технологию следует считать коммуникационной. Кроме того – технология – не только культура, но и то, что, собственно, делает эту культуру массовой. До появления технологии господствовало искусство. С появлением технологии оригинальное стало доступным для всех. Момент перехода от искусства к технологии фактически создал человеческие цивилизации. Наконец мы анализируем доминантные коммуникационные технологии современности: пропаганду, психоанализ, перформанс.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6393
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kosiuk.pdf150,88 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.