Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6355
Title: Социально-психологический подход к проблемам теории познания
Other Titles: Socio-Psychological Approach to the Problems of the Theory of Knowledge
Authors: Юрова, Ирина
Yurova, Iryna
Bibliographic description (Ukraine): Юрова И. Социально-психологический подход к проблемам теории познания. / И. Юрова // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 18 (295) : Філософські науки. - С.111-114
Issue Date: 2014
Date of entry: 8-Jul-2015
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: перцепция
perception
неопределенность
uncertainty
теория познания
theory of knowledge
теория суждения
theory ofjudgment
социально-психологическтй подход
socio-psychological approach
Abstract: В статье анализируется социально-психологический подход к гносеологической проблематике, а именно проблема перцепции и формирование суждения в условиях неопределенности. The author of the article analyzes the socio-psychological approach to the epistemological problems, in particular perception and forming of judgment under condition of uncertainty. Special importance is attached to value aspect of the formation of judgments that is influenced by cultural and personal contexts. The author investigates the conception of B. A. Yerunov, who considered forming of judgment to come from perception. Perhaps, he was sure that such view is not the way to agnosticism, because socio-psychological approach must not only overcome agnosticism and subjectivism, it helps to find the answer to “What knowledge is”.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6355
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філософські науки", 2014, №18 (295)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf.pdf993,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.