Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5897
Назва: Jaka historia? Wokół metafor historycznych w esejach Miłosza, Herberta i Zagajewskiego
Інші назви: What is the History? Around Historical Metaphors in the Essays of Milosh, Herbert and Zagajewskij
Автори: Giemza, Lech
Gemza, L.
Бібліографічний опис: Giemza L. Jaka historia? Wokół metafor historycznych w esejach Miłosza, Herberta i Zagajewskiego / Lech Giemza // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Філологічні науки. Літературознавство. – Луцьк : Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2013. – № 3 (252). – С. 27-31.
Дата публікації: 2013
Дата внесення: 24-чер-2015
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: esej
metafora
historia
Czesław Miłosz
Zbigniew Herbert
Adam Zagajewski
essey
metaphor
history
Czesław Miłosz
Zbigniew Herbert
Adam Zagajewski
Серія/номер: Філологічні науки. Літературознавство;
Короткий огляд (реферат): Artykuł pokazuje, jak funkcjonują metafory historyczne w esejach trzech polskich pisarzy: Miłosza, Herberta i Zagajewskiego. U każdego z nich są to metafory oryginalne, wieloznaczne, zrywające z potoczną retoryką i utartymi toposami. Dla Miłosza historia jest częścią zbiorowej pamięci – może być obciążeniem, ale też pozytywnym dziedzictwem. Stąd metafory historyczne u Miłosza często określają nasze przywiązanie do przeszłości: «korzenie», «kotwica», «dziedziczenie». Herbert z większym pesymizmem traktuje historię: inaczej niż Miłosz dostrzega w niej coś, co przede wszystkim nas zniewala – nazywa się «więźniem przeszłości». Zagajewski jest dużo młodszy od Miłosza i Herberta, inne jest jego doświadczenie historii. Pisze na przykład o historii jako wełnie, a więc materiale, który dostajemy do ręki, i który możemy kształtować.The article shows how metaphors of history act in esseys of Miłosz, Herbert and Zagajewski. Each of them uses metaphors which are original, ambiguous, different than common language. For Miłosz history is the part of collecive memory. This is burden and duty, as well. This is a reason that metaphors in Miłosz esseys describe our attach¬ment to the past: «roots», «the anchor», «the heredity». Herbert shows history more pessimistic: it’s somethitg what detain us. Herbert named himself «the prisoner of history». Zagajewski is younger than Miłosz and Herbert, and his experience of history is different. So, he writes about history as a wool. We get it to our own decision and we can shape it.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5897
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2013, № 3 (252)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf215,5 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.