Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5670
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДурманенко, Євгенія Аристархівна-
dc.contributor.authorПанченко, Вікторія Валеріївна-
dc.contributor.authorDurmanenko, Yevheniia A.-
dc.contributor.authorPanchenko, Viktoriia V.-
dc.date.accessioned2015-06-19T10:49:18Z-
dc.date.available2015-06-19T10:49:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДурманенко Є. Гуманістична спрямованість інноваційних процесів у соціальній педагогіці / Є. Дурманенко, В. Панченко // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: І. О. Смолюк та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 1 (278). - С. 171-175. - Бібліогр.: 11 назв.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 37.013.42:[177.7:001.895]-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5670-
dc.description.abstractНа сучасному етапі розвитку українського суспільства актуальним є дослідження інноваційних процесів у соціально-педагогічній роботі, визначення закономірностей і принципів соціальної педагогіки. Розкрито сутність понять «інновація», «інноваційний процес»; проаналізовано закономірності та принципи соціально- педагогічної роботи; визначено типи нововведень у соціальній педагогіці. Схарактеризовано особистісний чинник у соціально-педагогічній діяльності. At the present stage of development of Ukrainian society is relevant studies of innovative processes in social and pedagogical work, determining the regularity and principles of social pedagogy. The purpose of the article is the analysis of humanistic innovative processes in the social pedagogy, as humanist approach is most important in social and pedagogical activities. The article deals with the essence of the concepts of innovation, the innovation process. The regularity and principles of social and pedagogical work are analysed, and also the types of innovations in social pedagogy are defined. The Innovation is seen not only as a willingness to perception, production and application of new and primarily as openness. According to the personal factor of social and educational activities, it means: the openness the social teacher to dialogic interaction with pupils, which implies the equality of psychological positions of both sides; the openness to culture and society that turns out in pursuit of the social educator change reality, investigate the problems and choose the optimal ways of their solution; the openness of their «I», your own inner world, that is the organization of such pedagogical environment, which will contribute to the formation and development of the image «I». The social innovation can be defined as conscious organized innovations or new phenomenon in the practice of social and pedagogical work, which is formed at a certain stage of social development according to the social constantly changing conditions, and provides the effective positive changes in the social sphere. The sources of social innovation is primarily the social problems, the changing of society’s needs and the environment, that can’t be solved using the traditional methods. Further studies need the problems of training the future social pedagogues to innovation activities, as well as their practical willingness to apply the new socio and pedagogical technologies together with different age categories.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectнововведенняuk_UK
dc.subjectінноваційний процесuk_UK
dc.subjectінноватикаuk_UK
dc.subjectпедагогічна інноватикаuk_UK
dc.subjectсоціально-педагогічна роботаuk_UK
dc.subjectnoveltyuk_UK
dc.subjectinnovation processuk_UK
dc.subjectsocial and educational workuk_UK
dc.subjectinnovation, pedagogical innovationuk_UK
dc.titleГуманістична спрямованість інноваційних процесів у соціальній педагогіціuk_UK
dc.title.alternativeThe Humanistic Orientation of Innovation Processes in Social Pedagogyuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Педагогічні науки", 2014, № 1 (278)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Durmanenko_E.pdf166,84 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.