Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5135
Title: Прогнозування інвестицій в освіту Росії на основі нечітких множин
Other Titles: Прогнозирование инвестиций в образование России на основании нечетких множеств
Prognostication of investments in education of Russia on the basis of fuzzy sets
Authors: Тоцька, Олеся Леонтіївна
Тоцкая, Олеся Леонтьевна
Totska, Olesia Leontiivna
Bibliographic description (Ukraine): Тоцька О. Л. Прогнозування інвестицій в освіту Росії на основі нечітких множин / О. Л. Тоцька // Вісн. Терноп. нац. екон. ун-ту. – 2012. – Вип. 1. – С. 45–52.
Issue Date: 2012
Date of entry: 6-May-2015
Publisher: Тернопільський національний економічний університет
Keywords: інвестиції
инвестиции
investments
освіта
образование
education
прогнозування
прогнозирование
prognostication
нечіткі множини
нечеткие множества
fuzzy sets
оптимістична оцінка
оптимистичная оценка
optimistic estimation
песимістична оцінка
пессимистическая оценка
pessimistic estimation
Abstract: Розроблені прогнози інвестицій в освіту Росії, в сонові яких покладено теорії нечітких множин. Для показників інвестування визначено нечіткі інтервали у вигляді трапецій. Оптимістичні і песимістичні оцінки інтервалів розраховані на основі розробленої автором методики. Разработаны прогнозы инвестиций в образование России, в основании которых положено теории нечетких множеств. Для показателей инвестирования определено нечеткие интервалы в виде трапеций. Оптимистичные и пессимистические оценки интервалов рассчитаны на основании разработанной автором методики. The predictions of investments in education of Russia with the help of the theory of fuzzy sets are developed in the article. Fuzzy sets as trapezoids are determined for the indexes of investing. The optimistic and pessimistic estimations of intervals are calculated on the basis of the method developed by the author.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5135
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FEU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
article_36.pdf239,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.