Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/462
Title: Людинознавчий підхід до навчання (автодидактичний аспект)
Other Titles: Humanological Approach to Teaching (Autodidactic Aspect)
Authors: Старко, Феодосій Васильович
Starko, Feodosii V.
Bibliographic description (Ukraine): Старко, Ф. В. Людинознавчий підхід до навчання (автодидактичний аспект) / Ф. В. Старко // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2009. - № 21 : Педагогічні науки. - С. 22-29. - Бібліогр.: 7 назв.
Issue Date: 2009
Date of entry: 25-Apr-2013
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: автодидактика
внутрішній світ
метод
мислення
інтерес
знання
method
inner world
thinking
interest
autodidactics
knowledge
Abstract: В статті висвітлено людинознавчий підхід до навчання. Українська постпсихологічна автодидактика знайомить із унікальною та всесвітньовідомою методикою самонавчання, яку застосовують сьогодні люди різноманітних професій та покликань у безлічі галузей. The article considers the contemporary tasks faced by Ukraine’s education system and trends in searching for new pedagogical technologies that would help education institution address the foremost problem — developing thinking, an ability to analyze the situation and plan one’s actions in advance, to adequately assess the results, independently acquire and process information (turning knowledge into a tool to learn other types of activities), as well as an ability to interact with others in a constructive way, i. e., the task of shaping the intellectual culture of an individual.
Description: Роботу виконано на кафедрі теорії та методики природничо-математичних дисциплін початкової освіти
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/462
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Starko.pdf181,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.