Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4273
Title: Психологічні особливості значущості й задоволеності професійних мотивів державних службовців із різним стажем професійної діяльності в органах виконавчої влади
Other Titles: Psychological Features of Significance and Satisfaction of Civil Service Employees’ Professional Motives with Different Seniority and Experience in the Executive Bodies
Authors: Малімон, Л. Я.
Глова, І. В.
Malymon, L. Ya.
Glova, I. V.
Bibliographic description (Ukraine): Малімон, Л. Я. Психологічні особливості значущості й задоволеності професійних мотивів державних службовців із різним стажем професійної діяльності в органах виконавчої влади / Л. Я. Малімон, І. В. Глова // Психологічні перспективи / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т соц. та політ. психології НАПН України. – Луцьк, 2014. – Вип. 23. – С. 178-190. – Бібліогр.: с. 189-190.
Issue Date: 2014
Date of entry: 16-Jun-2014
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
Keywords: професійна мотивація
значущість мотивів
задоволеність мотивів
ієрархія мотивів
внутрішній конфлікт
внутрішній вакуум
держслужбовці
місцеві органи виконавчої влади
professional motivation
importance of motives
satisfaction of motives
hierarchy of motives
internal conflict
internal emptiness
civil service employees
local authorities
Abstract: Cтаттю присвячено проблемі професійної мотивації державних службовців місцевих органів виконавчої влади. Проаналізовано професійні мотиви із позицій їх особистісної значущості для працівника й доступності (задоволеності) в професійній діяльності. На основі теоретичного узагальнення різних типів співвідношення цих характеристик мотивів виділено зони потенційного мотиваційного дискомфорту та напруги, які можуть провокувати розвиток внутрішнього конфлікту або внутрішнього вакууму в працівників державної служби і проявлятися на поведінковому рівні в різних формах пасивного або активного опору. За допомогою методики «Мотиваційний профіль» Ш. Річі та П. Мартіна виявлено ієрархію основних професійних мотивів держслужбовців органів виконавчої влади, проаналізовано їх за типами співвідношень між бажаним і реальним станом мотивів: «значущі–задоволені», «значущі–незадоволені», «незначущі–задоволені», «незначущі–незадоволені». За допомогою методів мате-матичної статистики виявлено і проаналізовано відмінності між важливістю та задоволеністю всіх професійних мотивів у працівників із різним стажем професійної діяльності. Показано, що найбільш реалізованими є мотиви, що стосуються специфіки діяльності державного службовця і характеризують процесуально-виконавчу мотивацію (зміст роботи, дотримання адміністративних вимог і посадових інструкцій). Визначено групу мотивів, які зберігають високий рівень особистісної значущості та залишаються незадоволеними в процесі професійної діяльності: заробітна плата, умови праці, визнання, са-мовдосконалення, творчість. Обґрунтовано, що різне співвідношення особистісної значущості й задоволеності професійних мотивів визначає їх ієрархію, силу та стійкість на різних етапах професійної діяльності й здійснює детер-мінуючий вплив на її ефективність. The article deals with professional motivation of civil servants of local authorities. The authors have analyzed profes-sional motives in terms of their personal importance for an employee and their acces-sibility (satisfaction) in his professional activity. The theoretical analysis of these motive features’ correlation has defined the areas of potential motive motivational discomfort and stress, which can trigger the development of internal conflict or emptiness in public service employees and be manifested in their behavior in various forms of passive or active resistance, rejection of senior managers’ demands and instructions, etc. The results of the analysis of the indicators of the Sh. Ritchie-P. Martin test show the availability of the public service employee personality motivational hierarchy and his professional motives diversity based on four types of relationships between the desired and current state of motives: «significant–realized», «significant–unrealized», «insignificant–realized», and «insignificant–unrealized». Statistic methods uncovered showed deviations between the importance and satisfaction of all professional motives (except «structured work» motive) for the workers with different seniority. It is argued that among the most realizable are motives related to the specifics of the civil servants’ activity and characterize procedural and executive motivation (job content, compliance with the administrative requirements and job descriptions). Finally, a group of key motives viewed as personally significant, albeit unrealized in the career, have been found, such as: salary, working conditions, recognition, self-improvement, creativity. It is proved that personal importance and satisfaction of professional motives determine their hierarchy, strength and stability at the various stages of professional activity, thereby providing a deterministic impact on its efficiency.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4273
Content type: Article
Appears in Collections:Психологічні перспективи, 2014, № 23

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malymon_Glova.pdf389,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.